Söndagsbilder

Nu var det söndag igen. P är ute och slår ängen... nåja klipper gräset... det är låååångt nu. När gräset klipps kan jag inte vara ute, så istället för att fixa lite i trädgården måste jag sitta här vid datorn i stället... oh va jobbigt... :-))))) Någon fördel måste man ju ha som allergiker också... :-)

I går städade jag och P ordentligt. Det var så skönt. Jag har retat mig på damm och smuts hela veckan, men inte orkat göra något åt det. När så P hjälpte till igår och jag kände mig bättre så blev det fixat. Nu kan jag koppla av.


När jag var på Åhlens för några veckor sedan köpte jag en kökshandduk som jag verkligen gillade mönstret på. Ramen som var för liten för min tidigare tygtavla fick en ny chans. I går fixade P till tavlan som jag ville ha den. Och resultatet blev en tavla i hallen där vi har en liten tegelvägg. Jag blev mycket nöjd. Till och med P tyckte att den var ok, då är det BRA :-)




Vi satte också upp en skylt på ytterdörren igår. Den köpte jag på Village tidigare i sommar. Jag gillar att den är så enkel, sedan att den matchar vår namnskylt som står längre till höger gör ju inte saken sämre.



När jag ändå var ute och fotade kunde ju grannarna få något annat att fundera på... :-), så jag tog bild på vårt fina husnummer. Det är från Bruka design. Jag letade länge innnan jag hittade en fin fyra men till slut så hittade jag denna. P kan inte inse vikten av att ha en sådan här fyra. Den gamla svarta som satt här ni vi flyttade in var lika praktisk tycker han, praktisk ja, men den här är ju snygg, tycker jag. :-)



I fredags var jag och kollade lite i affärer. Jag hittade ett underlägg från Design House Stockholm som jag köpte och använder till duk. Tycker mycket om det, har sett andra på bloggar som har dem och bara önskat att jag kunde hitta ett. Nu är det mitt!!



Nu kom P in. Han har klippt färdigt, så snart gräslukten lagt sig lite till får jag masa mig ut och trädgården och fixa lite i alla fall.

Ha en skön söndagskväll!

Kommentarer
Postat av: Proforma

Tack för grattishälsningen, puh... nu är det över!



Alltså... 4:an är ju bara så snygg! Jag gillar allt i borstat stål, det ser det ut att vara. Det andra som du handlat är också jättefint.



Visst är det skönt när det är städat och rent, önskar att det alltid kunde vara så.



Ha det gott!

2008-08-17 @ 21:00:20
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Camilla

Ute och slår ängen... fniss :)



Fina foton!

2008-08-18 @ 16:06:38
URL: http://www.camillasnyahem.blogspot.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0