Sommar...

Hej igen!

Hoppas jag har några trogna läsare kvar. Det har inte varit slöseri med inläggen här på min blogg direkt. :-)

Nåja, nu är jag tillbaks. Högsommaren är här. Underbart. Lite regn är ok, för då passar jag på att vila :-)

Jag har flera gånger tänkt att det här vill jag skriva om i bloggen, eller det här måste jag visa. Men det har inte blivit av.

Sen jag skrev sist har jag och P varit på en minisemster norrut. Under Kristi Himmelsfärdshelgen åkte vi norrut. Vi tog dock inte raka vägen till Sundsvall, som var målet, utan åkte lite krokiga vägar för att se mera. Därför har jag sett både Värmland och Dalarnas vackra platser. Sverige är fint. En liten stund stannade vi i Mora för att se vad jag bara sett på TV förr :-)




Vi bodde på hotell i Sundsvall i tre nätter och passade också  på att hälsa på P s bror med familj. Det var trevligt. Märklig upplevelse att det inte blev mörkt på nätterna... :-)

Här hemma har vi ändrat lite saker och jag har köpt en del saker. Hoppas kunna visa er snart på bloggen... liten cliffhanger... :-)

Jag har mått riktigt dåligt några gånger och det har fått mig att ännu mera inse min begränsning. Nu tar jag det ännu mera lugnt, för så dålig vill jag inte bli igen. Dock njuter jag mer att det jag orkar och ser det fina i det lilla.

Vår halvtbortglömda trädgård orkar jag inte med. Men jag njuter i alla fall av grönskan. Små blommor hittade jag där som plockades in.



Även rådjur har vi i trädgården, så här finns liv :-)

Om allt går enligt planerna (dvs jag orkar) åker vi till Smålands gröna skogar på torsdag och tillbringar några dagar i  stugan där. Nu är det vila och Morden i Midsummer som gäller.

Somriga kramar till er!



Kommentarer
Postat av: Anne

Riktigt trevligt att du är tillbaka med bloggen.

Kram

2011-07-20 @ 08:02:16
URL: http://nipemo.blogspot.com/
Postat av: Bokmalen

Välkommen tillbaka! Visst finns vi kvar! ;)

Jag är själv inte så flitig bloggare nu men tänker att det ordnar sig när jag får lust igen. ;)

Sambon har jobbat hela sommaren å går på semester på fredag. Så på söndag åker vi söderut till Göteborg m omnejd.

Just ja, visst bor du där i krokarna?? Har du nåt tips på nåt fint vandrarhem, stugby?? Gärna i närheten av havet?? Vi tänker oss att bo på ett ställe å sen göra lite dagsutflykter.

Hoppas ni får njuta av sommaren!!

Kramen, Maria

2011-07-20 @ 10:26:32
URL: http://bokmalensvardag.wordpress.com
Postat av: Malin

Kul att höra från dig, roligt att ni varit på semester norrut, fast till hem till mig hade du haft dryga 50 mil till och närmare 70 till vår stuga som är precis vid polcirkeln! Det är först norr om polcirkeln den riktiga midnattssolen finns, dvs sol dygnet runt.



Ser fram emot din cliffhanger o fler inlägg fr dig.



Kram

2011-07-20 @ 11:39:00
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Ja, det var ett tag sedan men så är det ju... bara när man har lust, inspiration och ork! Inget tvång...



Men fy så tråkigt att du varit så dålig. Märklig sjukdom, det där! Härligt att det inte är så hela tiden utan att du också orkar ta dig ut. Hoppas ni kom iväg till Småland!

Kram

2011-07-22 @ 00:36:52
URL: http://proforma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0