På altanen...

Va kul att jag har trogna läsare! Känns skönt att vara tillbaka i bloggvärlden :-)

I dag har jag packat och fixat inför Smålandsresan. Jag har också tillbringat några timmar i solen på altanen. Skönt väder.
Jag tog lite bilder på just altanen som jag ska visa för er.

Först ut är mitt lilla brickbord som jag gillar mycket. Det köpte jag på IKEA när de hade sin tillfälliga kollektion Kryddstarkt i början av maj. Det passar så bra med en litet bord bredvid min solsäng, där jag kan ha vatten, tidningar mm. Just på bilden är det nagellack som gäller, funkar det med :-)



Samtidigt som jag köpte det brickbordet, köpte jag också en kruka från den kollektionen.

(Denna bild tog jag tidigare i år, nu har blomman dött och ska ersättas.)


Jag gillar både krukan och bordet, kul med lite färg faktiskt.



I en gammal lykta har jag "stoppat in" en murgröna som verkar trivas.



På en pedistal som jag tänkte slänga i höstas men ångrade mig, står små rosa blommor i en kruka.



Ja, det var delar av altanen det. :-)

P har varit duktig och klippt häcken på framsidan i går och klippt gräsmattan i dag. Nu ska det bara dras upp ogräs mellan plattorna på framsidan, så har vi nästan en vårdad trädgård... :-)

Kommentarer
Postat av: Gardenhouse

Härligt att tillbringa tid på altanen, det är det absolut bästa jag vet att äta och vara på under sommaren. Vi praktiskt taget flyttar ut på sommaren, då vädret tillåter...

Ha en toppen resa!

Kram Sussi

2011-07-21 @ 00:50:24
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vad mysigt du verkar ha det. Roligt med lycktan och murgrönan, det ska jag nog testa.

Kram

2011-07-22 @ 11:15:55
URL: http://jannyjensen82.blogspot.com
Postat av: MissStorm

Det är så härligt att vara utomhus! Och där ser du ut att ha det bra. Smart ide med murgrönan i lyktan.



Kram

2011-08-05 @ 22:43:34
URL: http://missstorm.blogg.se/
Postat av: Sjovillan Susanne

Altanlivet är underbart ,roligt att du tittar in då och då.Ha en fortsatt skön sommar och trevlig resa .

Kram Susanne

2011-08-07 @ 00:29:28
URL: http://sjovillan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0