Svart kaffe...

Svart kaffe är inte riktigt min melodi, det ska gärna vara mycket mjölk i kaffet. Men svarta prylar att göra kaffet i, det är bra :-)

När min trotjänare Elmer vattenkokare hade gjort sitt för några veckor sedan, klickade jag hem en svart efterträdare som inte fått något namn ännu. (P anser inte att saker ska ha namn... märkligt :-)  )
Den svarta snyggingen är jättebra på att koka vatten snabbt och är mycket bra att hälla upp vatten från, något som inte alla vattenkokare är.
Det är en Bodum Bistro vattenkokare 1,5 l. Jag klickade hem den från danskdesign.nu.


Här på bilden har den sällskap av min Tassimo, som jag skrivit om förut och min Stelton kaffepress. Båda svarta :-)

Kaffepressen hade jag önskat mig i födelsedagspresent, och så fick jag presentkort i den affären som den fanns i, av svärmor och svärfar!!! På så sätt blev jag en lycklig ägare till denna. :-) Jag är jättenöjd med den. Den håller värmen längre än andra kaffepressar, är snygg och lätt att servera från, samt går att diska i maskin.

Brickan som skymtar i bakgrunden köpte jag för hela 15 kr i blomsteraffären i Bodafors, nära sommarstugan. Jag är lite brickgalen och om inte P är med och stoppar mig kommer jag gärna ut ur varje affär med en bricka :-)

När jag var i Småland tidigare i somras köpte jag en kaffeburk för halva priset i Textihuset i Nässjö. Här förvaras mina kapslar till Tassimon. Jag gillar!




Oj, nu blev jag kaffesugen :-)


Jag har alltså varit i stugan i Småland i sommar. Vi var där i två omgångar och jag var hemma och vilade emellan. Det var kul att träffa P s bror med familj som också var i stugan och umgås med lille V, snart 6 år. Det blev inte så mycket shopping för jag har inte orkat, men lite har det blivit. Det kommer nog snart "bevis" här på bloggen :-) Jag har varit mycket trött, men inte så trött att jag mått illa och varit illa däran. Det är jag glad för. Försöker planera in mycket vila det är bra. Njuter också mer av det jag verkligen orkar. Känns som en bra medelväg.

Ta en fika nu!!! :-)

Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Snygga saker du inhandlat! ;) Gillar skarpt.

Fick dricka kaffe från en Tassimo idag hos en kompis å det är ju jättegott.

Lär nog dröja innan vi skaffar nån då sambon är skeptisk...

Inser att jag har en massa saker som jag inte visat på bloggen. Ska ta itu med det nästa vecka då sambon börjar jobba.

Kramen, Maria

2011-08-18 @ 21:40:11
URL: http://bokmalensvardag.wordpress.com
Postat av: Malin

Nu gjorde du mig sugen på en svart vattenkokare :) Tyvärr fungerar vår rätt så bra, men men...



Å har du varit på Textilhuset i Nässjö, minns än deras fina skyltfönster.



Kram



2011-08-19 @ 07:20:48
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Samma här... mycket mjölk i kaffet!

Vi köpte en vattenkokare förra... eller om det var året dess för innan... på Göksäter. Där brukar väl du också handla om jag inte minns fel. Billig och jättebra!



Trevlig helg

Kram Irene

2011-08-19 @ 22:40:41
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Sandra | Inspirera Mera

Vilken tjusig förvaring för kapslarna!

2011-08-20 @ 20:47:11
URL: http://inspireramera.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0