Några inköp från minisemestern...

Nu sitter jag och lider framför teven... melodifestvalsemifinalen från Oslo. Vilka dåliga bidrag så här långt... gräsligt. Det bådar ju gott för Sverige i alla fall :-)

Det är snart två veckor sedan vår minisemester, och först nu blir det ett inlägg med några inköp... Jag har varit såååå trött, bara tagit det lugnt, förutom ett litet "kalas" hos min moster. Hon fyllde år för ett tag sedan, men då kunde vi inte komma. Nu blev vi bjudna på lunch i lördags hos dem. Förutom att vi gav moster presenter, fick både jag och P presenter... födelsedagspresenter i efterskott... Jag fick ett presentkort hos en lokal inredningsbutik, så det blir inga problem att göra av med det :-)

Jag köpte denna fina kruka i Karlskrona hos Perlan living:



Jag ska nog byta blomma i den snart.



Detta fina ljushus hittade jag på Rusta i Kristianstad.

Sista dagen av minisemestern, körde vi hem via Småland och Halland. Vi hann med lite shopping i Kosta. Jag köpte två små vita Swedish grace skålar, så nu har jag fyra. En liten Iittala minijar i grönt, till moster och en lykta på pinne blev också inköpta. Jag är mycket nöjd med mina inköp.

Nu är det nästan sommar här. Allt är supergrönt. Päron- och äppelträdet blommor. Om jag orkar i morgon, ska jag åka och köpa lite blommor till krukorna och även till kyrkogården. På söndag är det ju mors dag och då vill jag att det ska vara fint på mammas grav.

Nu ska jag se vidare på dessa "underbara" artister :-)


Kommentarer
Postat av: Malin

Du verkar inte vara den enda som tycker bidragen är usla. Jag har inte sett ngt på det, brukar inte följa den europeiska festivalen längre. Ev kollar jag när Sverige framför sitt bidrag, får se.



Swedish Grace servisen är JÄTTEFIN, min syster har den.



Kan du tänka dig, det var inte länge sen vi skottade snö här, nu hörde jag av en bekant att hennes äppelträd stod i blom. Vårt äppelträd skall vi såga ned....det blev aldrig ngt liv i den förra året och inte nu heller... :(



Kram

2010-05-26 @ 17:54:43
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Värdelös Melodifestival! Jag tittar nog inte ens imorgon nu när Sverige inte är med!

Betongkrukan är jättefin, det var ett bra köp! Vad roligt att du besökte Perlan, himla go tjej, Pernilla! Jag träffade henne på bloggträffen i höstas!

Trevlig helg!

Kram

2010-05-29 @ 00:24:30
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Sandra | Inspirera Mera

Vilka härliga inköp du har gjort!

2010-05-29 @ 03:12:06
URL: http://www.inspireramera.se
Postat av: MissStorm

Vilka fina inköp!



Hoppas det är bra med dig och att du haft en trevlig helg.



Kram

2010-06-06 @ 21:47:42
URL: http://missstorm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0