Lite nytt...

Nu har det äntligen vänt. Kurvan pekar uppåt, mot positivt :-)
Min förkylning har börjat ge med sig ordentligt, även om den varit envis. P har slutat med sin penicilinkur och mår nästan helt bra. Dagtid har vi plusgrader och snön på altanen smälter för fullt. Det känns bra!!!

Jag har gjort några nya inköp under den senaste tiden.

Först köpte jag en ny diskmedelsburk (jag gillade inte formen på min gamla, den passade dåligt på diskbänken). En svart, fin har fått flytta in i köket.

Den skickade jag efter i webbutiken Carlsson Interiör och Design.



För några veckor sedan, hade Webbutiken Perlan living fraktfritt. Då passade jag på att klicka hem två små fåglar som jag spanat på ett tag. De hamnade i vardagsrummet bredvid mina tygtavlor. Det kändes som om något fattades där, men jag ville inte ha en tavla till. Jag blev nöjd med resultatet, tror till och med P blev nöjd... :-) Det var förstås han som monterade dem... jag är hopplös på sånt...

Om ni vill se hur de ser ut på närmare håll, kommer finns en länk  här till Perlan living.



En dag kom ett stort brev på posten. Jag blev väldigt nyfiken över vad det kunde vara. När jag öppnade det, läste jag att jag hade vunnit ett pris hos Coordamagazine.se. Jag är medlem där och de hade dragit mig som vinnare i ett lotteri. Vinsten var en fin kokbok:

Jättekul att vinna!!!



Slutligen har jag köpt ny taklampa från Ellos, till köket. Den kom i går på posten och P hängde upp den direkt. Åh vad jag är nöjd med den. Den är snygg och ger ett fint sken som sprider sig i köket. Den andra lampan gillade jag också, men den lyste lite för lite, för att lysa upp i köket. Den gamla ska min faster köpa till sin lägenhet. Och jag hade 50% rabatt på Ellos på en vara. Så förändrigen blev inte så dyr. Det är bra! :-)

Här hänger nykomlingen :-)



Härligt att det är fredag. Den här helgen kanske vi kan lämna boet. Det har inte varit så mycket med det den senaste tiden. Vi ska till fasters nya lägenhet och fixa lite. Jag hoppas också kunna köpa presenter till P. Han fyllde år den 22 februari, men har fortfarande inte fått något av mig. Jag har inte orkat mig ut. Men det ska  det bli ändring på. Hans föräldrar skulle kommit hit och firat honom, men det gick ju inte heller när vi var sjuka. Nu  hoppas jag snart vi får besök :-)

Kallt på nätterna har det varit, men härligt solsken på dagarna. I förrgår var det 13 plusgrader på altanen ett tag. Det är i södeläge. Grannarnas katter har fått fart och går sina dagliga rundor igen. Våren är på väg!!!

Jag önskar er alla, en riktigt trevlig helg!!!!


Kommentarer
Postat av: Farmor

Sötast var fåglarna.

Vilken tur du har som vinner fina saker, var det ett örngott sist.

Var inte orolig vi kommer snart med både din och P´s presenter, men jag är upptagen nästa helg också, vi hörs.

kram

Anne

2010-03-05 @ 17:47:04
URL: http://blogspot.nipemo.com
Postat av: Malin

Härligt att det vänt för er och guud så skönt att det är fredag igen!!! Kram



2010-03-05 @ 19:35:31
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Tina // Peppar & Vanilj

Hej på dig!



Vilken orgie i nya fina saker :) Kul att förnya nu när ljuset kommer tillbkaka, då vill man ha nytt...hmm..när ljuset försvinner och det blir mörkare vill man också förnya sig ju...det finns med andra ord ALLTID en lust och gkädje i att förnya hemma:)



Du har ju rätt i att det inte är något tantigt över min Edison-lampa...men själva placeringen tendrerar ju att var åtminstone liiite tantig i mina ögon ;)



K R A M // T i n a

2010-03-07 @ 18:21:14
URL: http://www.pepparochvanilj.blogspot.com
Postat av: Bella

TACK för din omtanke, det värmer då livet är upp och ner och jag tvingas vara den starka fastän jag själv mår skräp, man kan ju som bekant inte lätta sitt hjärta helt på bloggen utan får välja sina ord, det är så mycket mer än bara mina sjukdomar som spökar för tillfället... ändå skönt att skriva av sig lite, och då blir det tyvärr i gåtor...



Så mycket fint du shoppat på sistone :)



Hoppas du får en skön söndagkväll



Kramar Bella

2010-03-07 @ 20:33:55
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0