Vitt, vitt och vitt...

Nu är jag tillbaks igen. Det är alldeles för långt mellan mina inlägg, men jag orkar inte lika mycket som jag vill :-(
Den senaste tiden har jag läst en del om ME, och verkligen förstått, hur vikitgt det är att lyssna på kroppen och inte göra för mycket. Jag har sett exempel på människor som gjort mer än de orkar, och tillbringar nu hela dagarna i sängen. De tål inte vare sig ljus eller ljud. Det vill jag absolut inte ska hända mig, så jag tar det lugnt. Känner mig mindre stressad nu än på länge. Jag gör det jag orkar, en sak i taget och känner mig nöjd med det jag gjort. Är så glad att jag fortfarande orkar göra saker.


Nu till det vita.. snön! Varför kan det inte sluta snöa snart? Här där vi bor, brukar det inte snöa mer än en till två gånger per år. Vattnet ska vara öppet. Det ska vara max 5 minus. I år har det varit snö sen Lucia, frost hela tiden, upp till 15 grader minus. Isarna ligger så det är svårt för de som bor på öarna att komma därifrån med färjan. P skottar och skottar. Jag vill ha snöfritt nu!!!





Så här ser det ut på vår altan idag:



Känns svårt att tänka att det kan se så här ut på sommaren:



Nu till det andra vita ämnet. I lördags var jag och P på IKEA och även några andra affärer. Det gick så bra och jag orkade. Skönt med en fikapaus. Jag hade fått presentkort på IKEA i julklapp, och handlade lite smått och gott.
Till mitt vita rum (shabbyrummet) köpte jag en fotpall och en vägglampa. Fåtöljen hittade jag på fyndavdelningen i höstas och prutade ytterligare... :-) Det lilla vita bordet fick jag av P i julklapp. Nu har jag fått en riktig läshörna där jag kan sitta och dricka kaffe och läsa inredningstidningar :-) Mysigt!





Duken på bordet har min mamma broderat. Hon älskade att brodera och jag har många dukar. Använder dock inte såna dukar så ofta. Men det är roligt att ha som minnen från min älskade mamma.

Jag fyndade på Hemtex i lördags också, men det visar jag nästa gång... :-) Spännande va??? :-)

Snöiga kramar till er alla!

Kommentarer
Postat av: Malin

Ja du skall inte flytta hit till Norrland det hör jag ju! Fast denna vinter har varit extra besvärlig, så kall och så mycket snö...jag är oxå less just nu. Men jag ser fram emot de soliga dagarna m -5 grader framåt vårvintern.



Just det, OM du passerar Luleå till sommaren el framöver vid tillfälle då måste du hälsa på.



Kram

2010-02-03 @ 19:28:25
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Vad bra att du kan ta det lugnt nu. Det är ju inte det lättaste.

Förstår att du är less på snön. Ni är ju inte riktigt vana därnere. Här är vi oxå förvånade över mängden snö, kommer inte ihåg när det var såhär mycke senast!??

Men, vi åker ju snat till värmen å det ser jag verkligen fram emot. Har ju väntat i 2 år!! (Det blev ju inställt förra året pga mitt ischiasproblem).

StorKramen, Maria

2010-02-03 @ 20:15:40
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Proforma

Ja, det är nog bara att acceptera sin sjukdom och göra det bästa av det! Kanske du kommit dit nu.



Konstigt nog så är jag inte lika trött på snön som alla andra är. Förstår inte vad som hänt med mig, jag som normalt avskyr kyla!

Kram Irene

2010-02-04 @ 00:52:22
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: HUSnrNIO

Visst är det fint med vinterlandskapet men mest på bild enligt mig! Nu får gärna våren vara på intag snart... Ta hand om dig.

2010-02-04 @ 14:34:50
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Farmor

Så fint det blev med fotpallen och bordet.

2010-02-05 @ 08:39:34
URL: http://blogspot.nipemo.com
Postat av: mo

Mysig läshörna du har fått till. Fin duk, o visst är det speciellt när någon som man håller kär har gjort den....



Till snön då...jag verkligen älskar snö, så är det bara, fast jag behöver inte mer nu. Men den känslan jag får av att pulsa i snön med solen i ryggen (som igår med hunden ute i skogen där ingen gått innan), jag känner mig helt salig...det är såååå vackert.



ha en skön kväll vännen, kramar

2010-02-05 @ 19:48:17
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Karin

Ja, oj vad det har snöat. Det tar visst aldrig slut denna vinter. Men fint är det ändå tycker jag.



Idag skiner solen i Umeå så nu börjar man längta till vår.



Ha en fin söndag!

2010-02-07 @ 13:47:20
URL: http://hemochliv.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hejsan svejsan!

Tack för din kommentar hos mig.

Vilken vinter ni har haft-har!

Ha en fin vecka!

Kram Bodil.

2010-02-08 @ 00:41:18
Postat av: Inspirera Mera

Vad bra att du lyssnar på din kropp!

Kram Sandra

2010-02-08 @ 22:57:08
URL: http://inspireramera.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0