Vardagsrummet del 1...

Det var länge sedan jag visade bilder från här hemma. Det tänkte jag ändra på. I dag börjar jag med lite bilder från vardagsrummet.

I julas fick jag tre små bord av P i julklapp. Lack från IKEA. Det var meningen att vi skulle ha dem som soffbord. Men det var inget praktiskt för oss. Så tyvärr fick vi hämta upp det gamla soffbordet från källaren igen (förhoppningvis ska det snart bli ett nytt). Då kom jag på att använda de små borden som avlastningsbord vid sofforna i stället. Vi hade två olika bord där innan.

På det ena bordet har jag ett litet "kärlekstema" :-) Där står vårt bröllopsfoto tillsammans med betonghjärtan, ljus och betongkruka med blomma i. Jag gillar verkligen betong och ska föra in mer av det i hemmet.

Jag gillar att den vita tegelväggen finns kvar. Samma som på utsidan av huset.





På det andra bordet står min lampa från Ellos, tillsammans med ljusstakar som jag ärvt efter min mamma. En fin betonghäst köpt från Carlsson Interiör och ett litet betonghjärta finns där också.

Dörren ni ser på bilden går till "Shabby rummet" och sekreträren i bakgrunden är en gammal ärvd sak, men jag ska sälja den snart.


Under bordet står en korg från Design House Stockholm där jag förvarar några av mina inredningstidningar.


Det är fredag i dag!!! YES!!! I morgon ska dock P åka till Småland över dagen, för att gå på vägmöte vid stugan. Jag orkar inte åka så tidigt så jag stannar hemma. Men jag hoppas att vi kan åka och kolla på ett soffbord på söndag. Har hittat ett som ser väldigt snyggt ut på bild i alla fall :-)

Ha en fin helg!

Kommentarer
Postat av: mo

Ja de där små borden kan användas till mycket...fint du har det. Jag har mitt som barnbord när systers småtjejer är här, hon tar med deras små stolar o så sitter de där o äter, perfekt, ha en fin helg, kramar

2010-04-23 @ 16:43:37
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Vad bra att borden kom till användning. ;) Hoppas ni hittar ett soffbord ni gillar. Vi köpte ju ett nytt strax innan vi åkte iväg på resan. Det blev ett "plain" från Mio. Är riktigt nöjda med det. Kom på nu att jag kanske inte visat bilder på hur det ser ut nu!?? Ska kolla å får väl isåfall ta å visa.

Önskar er en trevlig helg!

Kramen, Maria

2010-04-23 @ 16:52:58
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: MissStorm

Kul med bilder hemifrån er. Gillar verkligen tegelväggen! Men inte ska du väl sälja sekretären?! Själv spanar jag alltid på sådana. De är ju ofta så fina...



Kram

2010-04-23 @ 20:53:31
URL: http://missstorm.blogg.se/
Postat av: Sirpa

Hej! Vad fint du har! Gillar den vita tegelväggen! Hoppas du hittar ett soffbord som du tycker om! Själv gjorde jag just ordning ett gammalt kista till soffbord! Har det bra! Kram Sirpa

2010-04-27 @ 19:14:20
URL: http://seasonsinthesun.blogg.se/
Postat av: Malin

Vad snyggt du har det i vardagsrummet! :)

2010-04-27 @ 20:53:41
URL: http://malkins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0