Soffbord och lite annat...

Oj, onsdag redan!! Jag har varit i dvala de två senaste dagarna, men det var väntat efter söndagens utflykt. I dag mår jag bättre.

Vi åkte till Em möbler för jag hade tänkt köpa soffbordet Soho i vitt

Bild lånad från EMs hemsida


Men när jag fick se det i verkligeheten var det för högblankt för min del. Jag tycker det är jättesnyggt med högblankt, men det var redan repor på bordet i affären, och jag vill inte ha bord som man måste vara så rädd om. Det var också i lägsta laget med tanke på att vi fikar vid bordet, och jag ofta äter frukost där. Så trots att det var snyggt, fick det bli nej tack.


Efter lite sökande hittade jag istället detta bord, Paris.

Bild lånad från EMs hemsida


Det är lite högre än Soho, vitt men inte helbankt, och jag tycker det är snyggt. Mycket mera stabilt än vad jag trodde när jag såg det på håll. De snygga benen gillar jag. Men tyvärr gör inte P det. Han var mer besvärlig än vanligt i affären... :-) Han skulle prova snurrfåtöljer, höj - och sänkbara soffor och var inte ett dugg intresserad av soffbord. Han är nämligen väldigt förtjust i vårt nuvarande... När jag försökt övertala honom länge om hur bra detta bord var, sa jag att då får han välja ett bord som är bättre... Det gick inte, så jag "vann" :-) Men jag fick lova honom att han ska få ha vårt gamla soffbord i sitt hobbyrum, så han inte saknar det alltför mycket :-).


Det fanns en "korg" med löpare på REA, i affären. Där var jag ju tvungen att stanna till :-) En svartvit löpare från Spira (Madeira) för halva priset blev mitt "kap".

Efter EM gick vi till Clas Ohlson så P kunde få se något intressant... :-) Jag hittade färgglada prickiga servetter.



 

Vi var en liten sväng på IKEA också, köpte lite saker till faster. Jag köpte två muggar av samma sort som vi har tidigare. (Fick dispens av P att köpa två utan att behöva slänga två som redan finns)  :-) Pokal, heter den. Jätteskön att dricka kaffe ur.

 

 

Bild lånad från IKEAs hemsida

I dag regnar det för fullt. Knopparna på äppleträdet har börjat visa sig. Det gillar jag. Själv sitter jag inne och dricker vaniljkaffe. Jättegott!!! :-)

Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Vi gjorde samma val. Ville helst ha högblankt tills vi såg ett exemplar på butiken. Vi köpte mios variant av det bordet.

Kul att du gjorde lite fynd å jag kan säga att jag brukar oxå låta sambon gå på nån "kill-affär" när han stått ut med att följa mig. ;)

Här har vi haft sol men det blåser nåt otroligt och vindarna är svinkalla. Brrr, jag får ha vinterjacka och överdragsbyxor när jag cyklar till jobbet på morgonen.

Kramen, Maria

2010-04-28 @ 19:09:39
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Den färgar inte alls av sig, jag har inte börjat använda den på kroppen ännu så jag får återkomma med det om skorna. Men i ansikte, hals och dekolage färger den noll och ingenting.



~Livet i byn

2010-04-28 @ 20:11:44
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Malin

Härligt m lite shopping, jag ler när jag läser om P i affären! :)



Kram

2010-04-28 @ 21:23:56
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Sjovillan Susanne

Jätte fint bord ni köpte,P liknar min A tittar på något helt annat än det jag vill visaler

Ha en trevlig valborgshelg!

Kram susanne

2010-04-29 @ 18:39:43
URL: http://sjovillan.blogg.se/
Postat av: House of Jammi - blogg och webshop

Snygga soffbord båda två! Och den muggen gillar jag också, vi har den och den är som du säger perfekt för en god kopp kaffe.

2010-04-29 @ 23:56:35
URL: http://houseofjammi.blogg.se/index.html
Postat av: Proforma - Irene

Tycker nog att bordet Paris var lika snyggt, kanske lite nättare i modellen! Tur att P gav med sig, bättre att låta dom som kan bestämma ;)

Kram

2010-04-30 @ 00:03:03
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Blogg by Maliin Stoor

Inte lätt det där!



Ha en skön helg



Maliin

2010-05-01 @ 19:22:58
URL: http://www.qreate.se
Postat av: Livet i byn

Båda borden var så fina. Vi kikade också på högblankt men det var som du säger redan repor på affärn. Det blev ett ekbord istället något helt annat alltså.



~Livet i byn

2010-05-03 @ 18:05:31
URL: http://livetibyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0