Snabbshopping...

Första fredagen i oktober. Snart är det jul :-) Kanske inte riktigt, men fort går det.

Oj, oj va trött jag är idag. :-(  I går var det dags för mig att träffa läkare igen, som jag skrev om tidigare. P fick ta ledigt från jobbet, för jag kan inte köra bil så tidigt på morgonen och speciellt inte i Göteborg. (Jag kan aldrig lära mig var bilar får köra och var bara spårvagnar får köra.) Jag träffade läkaren, pratade med honom (blev typ förhörd). Han och jag har inte samma inställning till min sjukdom, men jag försöker att inte bry mig om det. Slutsatsen han kom till var dock att han inte anser att jag har något arbetsförmåga, och där tycker vi samma. Det är det viktigaste för mig. Nu ska "bara" FK tycka det samma. Fy va nervöst att vänta och vänta.

Efter besöket var jag trött, men tvungen att koppla bort alla tråkigheter. När jag då såg en massa inredningsbutiker var valet lätt. Stackars P fick trava med mig in i affärer :-) Nåja, hans lidanade blev inte så stort. För inte ens en timma orkade jag. Men jag hann med Bolagret, Granit, Lagerhaus och Åhlens på den tiden. På Bolgagret hiitade jag inget kul alls. På Granit önskade jag mig en större plånbok :-) Det enda inköpet där blev en zinkburk. Den ska jag plantera små gröna växter i.



På Lagerhaus hittade jag ett härligt prickigt duschdraperi som ska få ersätta vårt nuvarande vita i badrummet. Lite färg är nog inte fel.

P hittade också en sak till mig där... Varför den skulle passa mig vet jag inte... :-) Den här:



Kan det ha med mitt dåliga minne att göra??? :-)

På Åhléns hittade jag helt underbara kuddar och plädar. Men eftersom jag lovat P att ingen mer kudde skulle komma in, så fick jag lämna kvar dem i affären :-( Plädarna var i dyraste laget för mig. Men jag har inte gett upp
om dem än. :-)


Bild lånad från ahlens.se


Denna kudde ville jag ha.


Bild lånad från ahlens.se


Den underbara lila pläden som jag vill ha.


I dag är det bara vila som gäller. Hoppas jag är lite piggare i morgon så att jag och P kan fixa lite. Mycket som behvöver göras.

Jag önskar er alla goa läsare en riktigt Trevlig Helg!!!

Kommentarer
Postat av: FURNISH.etc inredningsblogg

Hoppas FK ger sig snart! Vilken karusell de ställer till med. Styrkekramar till dig!



Härligt med lite inredningsshopping, behövs ibland :) Kul att du är med o tävlar på min blogg, önskar dig lycka till :)



Och trevlig helg såklart! Kram Emmy

2009-10-02 @ 19:35:39
URL: http://furnish.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Å, det låter ju bra att denna läkare tycket som du! ;) Jag fortsätter hålla tummen att FK tycker lika!! Hoppas ni får en härlig helg!

Kramen, Maria

2009-10-02 @ 19:49:09
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Malin

Skönt att ni var överens om kärnpunkten!!



Härlig shopping! :)

2009-10-02 @ 22:06:33
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Malin igen

Föresten, jag skulle aldrig drömma om att köra mitt i Göteborg, jag tyckte det var små jobbigt att ta sig fram som gångtrafikant när man är ovan m spårvagnarna.

2009-10-02 @ 22:07:48
Postat av: Proforma - Irene

Nu håller jag tummarna för dig att FK kör på samma linje som läkaren. Hoppas du får besked snart!

Kul med lite shopping!

Trevlig helg!

Kram

2009-10-03 @ 00:23:32
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: karola

hej vad duktig du var på din shopping timme! det livar ju upp med lite hem inspiration ,eller visst?

ha en riktigt fin lördag.

kram

2009-10-03 @ 18:04:28
URL: http://alltidinredning.blogg.se/
Postat av: Anonym

KOLLA IN MIN NYSTARTADE JULBLOGG!

DÄR SKRIVS ENDAST OM JULIGA SAKER.



MYSFAKTORN ÄR HÖG!



DET BLIR NOG BESÖKSREKORD IDAG OCKSÅ! WOHOO!



http://julaftonsmorgon.blogg.se

2009-10-03 @ 23:21:42
Postat av: Malin

Åhh så fin kudde! En sån vill jag ha!!! Kram och tack för inspirationen:)

2009-10-05 @ 20:46:49
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0