Mixer och rosa...

Jag har länge velat ha en mixer. P gör ofta smoothies och då måste han plocka fram hela kökmaskinen, och kannan går inte att diska i diskmaskinen. Små snygga mixrar, har tyvärr för liten kanna för vårt behov. Snygga, praktiska, stora mixrar är för dyra. Därför har vi kört med köksmaskinen ända tills nu.

Jag såg ett reklamblad från Coop där de sålde en mixer för 495 kr, och för Coopmedlemmar 295 kr. Vi är Coopmedlemmar och då är priset bra. En stor kanna 1,5 liter, i glas som går att maskindiska.

I går var jag hos min faster, och på hemvägen gick jag in på Coop och köpte en sån mixer. Jag hade även en 50 kr kupong, så det blev bara 245 kr. Ett lagom pris tycker jag :-) Den ser bra ut, i morgon får vi testa om den funkar bra också. Ett tips till er som behöver en mixer, kanske.



Bild lånad från coop.se



Jag köpte också årets Rosa band i går, på apoteket. Det har formgivits av arkitekten Gert Wingårdh, och har "ska bara" tryckt i punktskrift på sig.
Det finns massor av rosa produkter i år som man kan köpa och stödja forskningen om bröstcancer.
Här kan du se vilka som finns.

P jobbar hela kvällen så jag får roa mig själv :-) Jag har planterat fyra små blommor som jag köpte i går. En myrten köpte jag också. När jag var liten hade vi alltid flera myrten hemma. Men sen har jag inte haft någon. De ska vara lite svåra att sköta, så jag får väl se hur länge den lever... :-) Men jag hoppas den klarar sig länge.

Kommentarer
Postat av: InneoUte-Malin

Åh, vilket bra tips! Jag vill också ha en mixer så att jag kan göra smothies. SÅ gott! :-)

2009-10-08 @ 20:25:33
URL: http://inneoute.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Kanonpris på mixern! Jag brukar använda mixern på assistenten men den är lite bökig att dra fram.

Köpte också ett Rosa Band på Apoteket idag :)

Kram

2009-10-08 @ 21:03:22
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Sofia

Haha, det tror inte jag heller! :P Kollar jämt om det har kommit någon ny som jag inte har läst..



Smoothies är så gott (ska snart ta ett glas till frukost!) och jag har en liknande mixer..

2009-10-09 @ 08:07:20
URL: http://landinskan.blogg.se/
Postat av: HUSnrNIO

En sådan där skulle vara toppen här hemma. Mkt bättre än att plottra runt med stavmixern så jordgubbarna stänker över hela köket. Bra pris. Tack för tips. Trevlig fredag!

2009-10-09 @ 11:36:43
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: karola

är du nöjd med din mixer? har dom erbjudandet hela denna månaden tro?...vill också göra smoothies

2009-10-18 @ 19:16:52
URL: http://alltidinredning.blogg.se/
Postat av: tina

Smoothies är så gott...har nån liknande mixer, en toppenbra hjälpreda=) Myrten som är så fint...kanske skulle köpa en nu till advent, tack för tipset! Nu ska jag läsa lite här hos dej,det var ett tag sen!



Ha en fin vecka å kram!



tina

2009-11-17 @ 23:21:10
URL: http://tinaminastina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0