En vecka i sammanfattning...

Ups... en vecka sedan jag bloggade sist. Nu får det bli en sammanfattning.

Stora delen av min vakna tid, går åt till att grubba över FKs beslut. Hur ska det bli? Får jag ersättning eller inte? Kan vi bo kvar i huset eller inte? Det är SÅ jobbigt att ha det över sig. Ena stunden tänker jag på något som jag vill köpa till huset, andra stunden kommer jag på att det är nog ingen idé, för vi kanske måste flytta :-( Jag vill verkligen inte flytta. Både jag och P trivs jättebra här. Men får jag ingen ersättning, så har vi inget val. :-(
Det finns väl viktigare saker egentligen, men det är jobbigt. Huvudsaken är i alla fall att jag och P får vara tillsammans. Det kan väl ändå inte FK ändra på.

Så till lite roligare saker. Jag har haft mina ena moster och hennes man på besök. De kom och fikade en stund i torsdags. I lördags var jag och P hos min andra moster och hennes man. Han hade fyllt år, så vi grattade honom.

Jag har varit en snabbis på Göksäter och köpt en julstjärna att ha i fönstret. Den är på fot, vit. Bra pris också 79 kr. Den ska lysa fint i advent. En julbricka har jag också köpt i en affär som sålde ut allt för 75% rabatt. Brickan kostade mig 11 kr tror jag. Sånt gillar jag :-)

Min myrten lever fortfarande!!! YES!!!

Jag har upptäckt en ny choklad som smakar supergott och som inte innehåller nötter eller mandel (vilket brukar vara i de flesta andra) Den heter Marabou Sensation Yoghurt & Raspberry. Här en länk!!!  Supergod!!! :-)

Jag har också läst en bok. Det var länge sedan jag gjorde det (om man bortser från Läckbergs nya som lästes direkt) och jag tänkte att det skulle vara kul. Men vilken tråkig och dålig bok :-( Jag hoppades hela tiden på att den skulle bli bättre,  men blev grymt besviken. Boken var denna:

Bild lånad från adlibris.com

Förhäxad av Björn Hellberg.

Lyckligtvis har jag inte bllivit avskräckt. Jag ska fortsätta läsa mig igenom högen med böcker som ligger olästa och väntar på mig.

Det har varit riktigt kallt. Snöblandat regn en förmiddag, men jag märkte inte det, för jag sov :-)
Cyklamen som står i krukan på trappan hukade sig, men kom igen sen. Pelargonen på altanen lever fortfarande. Helt fantastiskt.

I går plockade P in trädgårdsmöber, grill mm. Nu kan snart vintern komma. Eller föresten den kan vänta lite till, jag har fortfarande sommardäcken på :-)

Jag har kommit på att te med mjölk i är ganska gott, speciellt blåbärste. :-)

Ja, det var min vecka i korthet. I dag tar jag det lugnt, är så trött. I kväll börjar Grannfejden på TV3, det ska jag se på.

Ha en fin vecka!!!

Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Jamen, inte ska man behöva oroa sig för att få lämna sitt hus!!! Det tycker jag är omänskligt!! Dom borde behöva bestämma sig fort för det är ju nästan värst att bara gå å vänta!!?!

Men var kul att du har trevlga saker för dig ändå!! Å att fynda gör ju alla glada! ;) Den där chokladen har jag inte provat än men jag har bara hört gott om den.

Hoppas du med får en fin vecka!!

Kramen, Maria

2009-10-19 @ 17:56:36
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Bella

Tack snälla för omtänksamma och kloka ord hos mig och för tipset om ME, läste och det verkar ju riktigt lovande :)



Blir så illa berör när jag läser om hur du har det, känns galet att kanske behöva sälja huset, jag blev av med min ersättning i april, hoppas verkligen du har bättre lycka och det känns bra att du har P, kärleken kan FK inte ta ifrån dig!



Ta hand om dig



Kramar Bella

2009-10-20 @ 21:06:07
URL: http://bellasvagtillbaka.blogspot.com/
Postat av: Proforma - Irene

Usch, vad jobbigt att ha det så... ovissheten är nog värst! Inte klokt att livet kan vara så och att FK ska få ha så stor makt över människor! Håller tummarna för dig!

2009-10-21 @ 00:43:57
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: karola

åh hoppas det ordnar sig för er! Kämpa på och klura på kreativa lösningar!



blåbärste lät gott måste jag testa!

kram

2009-10-22 @ 16:28:19
URL: http://alltidinredning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0