En solig måndag...

Skönt att solen tittar fram idag och att det slutat på blåsa så mycket. Här vid kusten blåser det nästan alltid, men lite gör inget. I helgen har det dock varit ett riktigt busväder. Oj så mycket löv som blåst av träden och oj som det regnat. Väder som gjort för att vara inomhus, och det är vad jag varit också. I lördags vilade jag mycket och sedan plockade jag fram lite saker som ska säljas på Tradera. I kväll hoppas jag vi hinner väga sakerna så vi kan bestämma frakt och sen lägga upp sakerna till försäljning.

I går var det städning som gällde. P och jag städade. Jag har ju alltid varit noga med städning och att det inte ska vara smutsigt. Nu när jag är sjuk, måste jag sänka kraven lite och det är inte lätt. Men så är det. Det blir inte städning av hela huset varje torsdag längre, utan lite då och då.
P städar på ett sätt och jag på ett annat. När jag kom med små kommentarer i går, fick jag höra att jag var strängare än vad Anna Anka är mot sin städerska :-) Hrmmmm.... Men jag måste erkänna att P är duktig på att städa.

I dag är det vila som gäller för mig. Om jag orkar ska jag tvätta lite, men det är allt. Tur att det finns internet :-)

I går när jag städade kom jag på att jag har ju inte visat "testresultatet" av rengörningsmedlet från House Doctor som jag köpte i somras.



Reslutatet är godkänt. Det är drygt och luktar gott. Funkar inte så bra på rengöring i badrum, men i köket och till damning helt ok! Det är min lilla åsikt. :-)

På tal om rengöringsmedel, så har jag testat ny duschcreme. Jag brukar nästan alltid använda billiga duschcremer från dagligvaruhandeln, typ Nivea och Dove. Men så en natt när jag inte kunde sova, letade jag efter produkter på nätet, och hittade en massa duschcremer och schampon i olika prisklasser. Jag klickade hem två duschcremer och ett schampo från eleven.se. En duschcreme har jag hunnit testa:



Den här har jag testat. Priset är 79 kr för 300 ml. Den luktar väldigt gott, utan att vara för stark doft. Dock sitter inte doften i så länge. Den är dryg. Man tar bara lite och den löddrar härligt. Huden blir mjuk och len (så len den kan bli på en 42- årig tant :-)  ). Jag gillar den!! När jag testat den andra duschcremen och schampot ska jag berätta hur de är.

Jag har fått klagomål om jag jag bloggar för sällan... eller hur L ???? :-)
Ska försöka bättra mig.


Kommentarer
Postat av: Malin

Anna Anka skulle nog inte godkänna min städning... :(



Jättesnygg header du gjort!!

2009-10-05 @ 17:42:19
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: InneoUte-Malin

Vilken snygg header. :-)



Vi har nog alla våra saker i städningen som vi är extra noga med. :-)

2009-10-05 @ 21:27:33
URL: http://inneoute.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Här har det hänt saker sedan sist! Snygg header!



Visst vill man ha rent och fint hemma men jag har faktiskt dragit ner på städning. Förr skulle det vara tipptopp men nu kan jag faktiskt se lite damm i hörnen utan att dra fram dammsugare direkt. Hos Anna Anka hade jag därför aldrig platsat... puh :)

Kram

2009-10-06 @ 13:50:18
URL: http://proforma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0