Tisdagstankar...

Tisdag, nu var det länge sedan jag gjorde ett inlägg.

Det är 9 plusgrader utomhus, känns lite märkligt men bra för värmekostnaden :-) Min cyklamen på trappan vid entren trivs jättebra och min pelargon fortsätter att blomma på altanen. Men snart är det jul!!! Jag har klickat hem 5 julfilmer från ginza.se Det var rea på en massa filmer och då passade jag på.



Hoppas att de är bra. Det är så mysigt med julfilmer, tycker jag. Alla dessa tillsammans kostade mindre än 150 kr. Det är bra pris :-) Märkligt nog hade det smugit sig in en Star Trek film i paketet också... vem kan vara den skyldige till det???? :-)

I helgen skulle vi varit till Småland och fixat stugan inför vintern ( i senaste laget) men P blev magsjuk i torsdags :-(. Helgen har därför varit mycket lugn. Jag försökte att få honom att titta på fillm med mig. Men det går inte länge. Han traskar runt som en vandrande pinne. :-) Det enda som kan få honom att sitta stilla, är Star Trek filmen. Då var volymen så hög att jag fick stänga in mig i arbetsrummet. Synd att vi inte har samma smak på filmer.

Mina rosor som jag fick av mina "polare" är fortfarande fina efter en dryg vecka. Kul!

Jag har tjuvstartat julen lite med en vit hyacint. I morgon om jag orkar, ska jag kolla efter en snygg krans att ha på ytterdörren. I dag har jag varit trött och dålig :-( Skulle varit och hälsat på min faster, men det gick ju inte. Hoppas det blir i morgon i stället.

Tisdagar är den tråkigaste dagen, tillsammans med fredagar, när det gäller TV. Inget kul att se på :-( I går var det dock Simon och Thomas. Det programmet gillar jag.

Nu är det dags att läsa bloggar och se vad som hänt.

Ha en fin tisdagskväll!

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag vill ju ha minus o snö,men även vi har plusgrader nu.. men givetvis det finns ju alltid en positiv sida, dvs värmekostnaderna!



Kram

2009-11-17 @ 19:27:59
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag vill ju ha minus o snö,men även vi har plusgrader nu.. men givetvis det finns ju alltid en positiv sida, dvs värmekostnaderna!



Kram

2009-11-17 @ 19:28:10
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Jag tycker det är mysigt med en filmkväll då och då! Tyvärr blir det sällan på bio utan mest hemma. Tisdagar är min bästa TV-dag, även fredagar! Så... man tycker verkligen olika!

Kram

2009-11-18 @ 00:11:20
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Maria

Du får ta och skriva recension på filmerna allt eftersom. Visst är det härligt med mysiga filmkvällar och tända ljus... love it.

2009-11-19 @ 17:14:42
URL: http://deesajn.blogg.se/
Postat av: mo

Åh är du med en sådan där som älskar julfilmer....Jag är sådär barnsligt förtjust i alla filmer där julen utspelas...så tom ensam hemma filmerna är höjdare för mig :). Ska bli kul att se vad du tycker om filmerna, tror inte jag har sett någon av dem.



Krya på dig vännen, kram

2009-11-19 @ 17:36:15
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tycker det är helt ok med plusgrader (billig uppvärmning och ingen halka) men så mysigt är det ju förstås inte. Lite snö till jul vore ju fint.....



Ha en skön helg! Kram Johanna

2009-11-21 @ 21:54:45
URL: http://sodralycke.blogspot.com
Postat av: Marie

Hejsan...tittar bara förbi och önskar en trevlig helg!

Hoppas du känner dig bättre...Marie

2009-11-21 @ 22:04:11
URL: http://hemochharmoni.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0