På lingonröda tuvor...

Nej, jag har inte blvit knäpp (inte mer än vanligt i alla fall...), jag har bara varit i Småland i dag :-)
P och jag skulle varit dit förra helgen och tagit upp båtarna vid stugan mm. Men P blev sjuk. Därför åkte vi i dag stället. P hade inte tid att vara där hela helgen, så vi beslöt att göra en endagstripp i stället.

Uppstigningen för mig blev kl 06.00 idag. Då brukar jag sova som bäst. Hade bara sovit drygt 4 timmar när jag vaknade. Jag har svårt för att somna på kvällen, speciellt när jag har en tid att passa nästa dag :-( , men det gick. Dusch och frukost fick mig såpass vaken att jag kunde klä mig och fixa mig. 07.30 åkte vi iväg. Jag sov nästan hela resan dit. Skönt!

När vi närmade oss Nässjö och jag var vaken, fjäskade jag för P och bad att han skulle stanna vid Textilhuset så jag fick kolla lite. Den affären har så mycket fina saker.
-Du får tio minuter på dig, sa han.
Jag rusade, yrvaken, så fort jag kunde in och kollade. Där stod den -  Adventsljusstaken med stort A!!! Inga krångligheter, bara en bricka i metall plus siffror som man ska fästa på ljusen. Men det var så jag ville ha. Jag tycker det är snyggt med siffor på ljusen, men de som knyts fast tycker jag är eldfarliga. Jag plockade med mig en ljusstake till kassan, betalade och var ute igen på 9 minuter!!!  Då fick jag beröm av P :-)


Här är en bild på ljusstaken, med ljus i från IKEA.

Vi åkte till stugan sedan. P s pappa var där också. De fixade och fick upp båtarna, ställde undan trädgårdsmöblerna mm. Då gick jag ut i den småländska skogen och plockade mossa, kottar och sånt. Det ska jag förhoppningsvis göra något juligt av.

Det gick mycket fortare än vi tänkt, så snart var vi på hemväg igen. Denna gång var jag vaken mera :-)

När vi kom till Göteborg var IKEA fortfarande öppet. Då passade vi på att köpa de ljus och servetter som vi skulle ha till jul. Mycket folk var det där!!! På fyndavdelningen hittade jag en vit fåtölj som var skadad på baksidan. En sån har jag letat efter, att ha i shabbyrummet. Eftet att ha prutat en del... köpte vi den.

Jag köpte också två svarta Björkefall ljusstakar. Det fanns ca 10 kvar i svart, så jag hade tur. De är verkligen snygga, tycker jag. Till och med P tycker de är fina... det är inte vanligt :-)

Vi kom hem vid 19-tiden, efter drygt 50 mil på vägen, trötta och hungriga.

Nu har jag ont i svanskotan, ont i halsen och är supertrött. I morgon blir det vila hela dagen. Men jag är nöjd med min dag.

I morgon är det en vecka kvar till advent...


Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Vilken härlig dag!! Å, så kul att ni kunde fynda så mycket fint!! ;) Jag gillar oxå dom ljusstakarna från ikea. Tyvärr har vi ju långt dit så det blir bara nån gång per år vi har vägarna förbi. Adventsstaken är riktigt fin, gillar den skarpt!! ;) Hoppas du får vila dig i form imorgon!!

Kramen, Maria

2009-11-21 @ 23:15:30
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag gillar din adventsljusstake jättemycket!!! Visst är det en härlig affär Textilhuset i Nässjö, minns skyltfönstrena i fjol. Här förbereder vi oxå advent, idag har vi bakat lussebullar.



2009-11-22 @ 11:03:28
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Härligt att du orkade med allt... och på en dag! Gissar att du är trött idag! Och vilka fynd du gjorde!

Jag har också tänkt ha en adventsljusstake tjocka ljus i år!

Kram

2009-11-22 @ 12:25:25
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Susanne

Tack för besöket;)gillar adventsljusstaken,snygga siffror ,vill HA;)

2009-11-23 @ 21:05:32
URL: http://sjovillan.blogg.se/
Postat av: MissStorm

Vilken läcker ljusstake! Det måste ha varit något sorts rekord i snabb, lyckad shopping... :)



Kram

2009-11-24 @ 21:50:58
URL: http://missstorm.blogg.se/
Postat av: tina

Vilken härlig dag med fint inköp! Jag ville ha den ljusstaken jag också och när jag hittade den på Blomsterlandet var fatet jättefult så jag övertalade dom att få köpa enbart siffrorna, och det gick! Tänk att det bara är några dagar kvar till advent...mysigt med pyssel och tända ljus!Ikea var jag också på i helgen och inhandlade ljus och servetter bl a,bra att ha ett lager att ta av=)



Ha nu en fortsatt fin vecka!



kram!

tina

2009-11-24 @ 23:58:21
URL: http://tinaminastina.blogg.se/
Postat av: Johanna

Verkar som det blev många fina fynd :) Ljusstaken var jättesnygg!



Ha det gott, kram Johanna

2009-11-25 @ 20:16:43
URL: http://sodralycke.blogspot.com
Postat av: Hem och Lycka

Vad skoj med så många fynd på en och samma dag!



kram

2009-11-27 @ 12:39:13
URL: http://hemochlycka.blogspot.com
Postat av: InneoUte-Malin

Låter som en bra dag. Skönt att du kunde ta igen dig sen.



Inte dåligt att få beröm av mannen när man shoppar. Jättefin är ljusstaken! :-)

2009-11-30 @ 08:17:56
URL: http://inneoute.blogg.se/
Postat av: HUSnrNIO

Låter som en härlig och givande dag du haft. God fortsättning på adventstiden.

2009-11-30 @ 08:59:19
URL: http://hilajns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0