Shopping, regn och trötta fötter...

Fredagskväll i Örebro. Oj vad jag är trött och oj vad mina fötter är arga på mig. Men oj vad trevligt vi har haft det i dag.
Hotellfrukost är ju aldrig en fel början på dagen :-) Sedan gick vi till affären vägg i vägg med hotellet (Clarion hotell) som är en... inredningsaffär. Finrummet heter den och har jättemycket fint. Jag köpte en svart  hård "väska" i plast från Koziol. Den ska jag ha till förvaring av tidningar på lilltoan. Till och med P tyckte den var ok :-) Jag köpte också en krok som jag ska ha i arbetsrummet och hänga min kamera på när den inte används. Jag tror det är en Bruka krok, men är inte helt säker. Den är i form av ett hjärta.

Så här ser det ut i vårt hotellrum. Kanske inte mina favoritfärger... men mycket fräscht.




Hundarna är maskotar här på hotellet.



Vi gick tillbaks till hotellet med inköpen och vilade lite (jag var redan trött). Sedan gick vi och kollade lite på kläder, men det var för jobbigt att prova. Det regnade rätt rejält. Ett besök på Din sko resulterade i ett par svarta Mohedaträskor. Jag hade kollat på nätet innan och ville ha såna. Till min stora lycka fanns de i första skoaffären och i rätt färg och storlek. Ibland har man tur... De var över hundra kronor billigare än på nätet också... bra :-)





Vi hann med några affärer till, bla köpte jag lite smink på Lindex, sedan blev jag så trött att jag knappt kunde gå. Sakta, sakta vankade jag fram till ett café. Efter att ha fått sitta ner och  med pannkakor i magen orkade jag  med två affärer till. Den första var CE  Inne Ute. Vilken affär!!! Så mycket fint!!! Allt från Lexington till Bruka. Jag ville ha det mesta... men min plånbok tyckte att en god tvål var lagom. Plånboken vann :-)
En liten affär med gammaldags charm vankade jag mig in i också och köpte godis i strut till min faster. Sen var det dags för en middagslur på hotellet.


Svampen var nästa punkt och högsta punkt... Vi åkte dit. Otroligt nog vågade jag mig upp, men inte nära kanten. 52 meter upp i luften trivs jag inte så bra... uhhhhhh.... höjdskräck. Jag tvingade dock P att fota mig där uppe som bevis :-) Det regnade och blåste kallt så jag ville snart ner igen och när åskan kom blev det fart på mig.

Utsikt från Svampen

Vi åkte till Mariebergs köpcenter istället. Det störtregnade  på vägen dit, man såg nästan ingenting och vägbanan var full i vatten. Vi gick först in på Chili och kollade utan att köpa något. Lamplagret fick också ett besök av oss. Sedan började jag bli så trött att jag borde ha åkt till hotellet, men shopping är shopping :-)
En bokhandel blev det först, äntligen något som P gillar. Han köpte en pocket.

Det var en helt underbar inredningsaffär där också. Jag tittade länge, men det blev tyvärr inget som kunde följa med hem. På Lagerhaus blev det dock ett inköp. Två porslinsmuggar som ser ut som pappmuggar blev det. Både P och jag gillade dem och ville ha var sin.

Efter det inköpet orkade jag inte ens gå in på Duka med 30% REA utan vi gick till en restaurang och åt middag. Mätta och nöjda åkte vi till hotellet igen. Nu sitter vi här och vilar. P läser en bok och då passar jag på att låna hans dator... :-) Vi är båda nöjda med dagen. Vi har ju tillbringat den tillsammans.

Jag har fått fint paket av P också. Fina silverörhängen.



Han fick paket av mig också. Ett halsband i läder med en silver amulett. Där står det:"Live long and posper", citat från Star Trek.




Nu är det snart sovdags igen för mig. Om jag orkar imorgon, ska vi se oss omkring lite här innan vi åker hem. Hoppas vädret är bättre i morgon.

Ha en rikigt Trevlig Helg!

Örebro slott




 

Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Oj, vilken heldag ni haft!! Nu vill jag ju till Din sko å prova dom där träskorna... Umeås enda din sko butik ligger i ett köpcentrum lite utanför, inget mitt i stan så jag tycker det är lite bökigt å i och för sig handlar vi på Maxi men då glömmer jag bort att den finns där! Men nu ska jag inte glömma! Tack för tipset!! Hoppas ni får bättre väder imorgon!!

Kramen, Maria

2009-05-22 @ 23:53:43
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Men oj vad ni har hunnit med mycket och vad kul att du orkat även om det varit lite tungt ibland. :)

Vad snygga träskorna är, inte visste jag att Din sko säljer dom. Jag säger som "Bokmalen" att nu måste jag nog åka ut dit och kolla jag med. :)

Ha en härlig fortsättning på helgen.

2009-05-23 @ 00:07:26
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com
Postat av: Proforma - Irene

Vilken dag ni haft med shopping och upplevelser! Vad roligt att du orkat med det också.

Ha en mysig dag imorgon också!

Kram

2009-05-23 @ 00:26:15
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Malin

Ni verkar ha jättemysigt i helg!!



Vet du, min fot har faktiskt blivit lite bättre/tåligare tack vare stegtävlingen, från början trodde jag nästan att jag skulle bli tvungen att hoppa av, men succesivt har jag kunnat öka antalet per dag.



KRAM

2009-05-23 @ 22:17:38
URL: http://malkins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0