Vart tog våren vägen?

Var är våren? Det är mars nu, den första vårmånaden, och inte märks det.

I lördags trodde jag att vintern var över. Jag var på Plantagen och köpte blommor, tänkte till och med köpa penséer och plantera i en kruka på trappan. Men när jag tittar ut nu, så är det vitt och snöplogen kör precis förbi... Nåja, det försvinner väl snart.

Blommorna får stå här inne och påminna om det som komma skall.





Det bidde ingen B12 spruta för mig i dag heller. Jag var så trött och kände mig så dålig i förmiddags, att jag fick ställa in den. :-(  I morgon har jag ny tid, då hoppas jag få bli stucken.

I lördags var jag och P till ett annat köpcenter än vad vi brukar åka till. Mest för att de har Rusta. Jag har sett så fina saker som bloggare har tipsat om, och tänkte att nu får det bli ett Rusta besök. Men jag blev väldigt besviken.

Det var urplockat och det som sett fint ut på hemsidan, var inte alls så fint i verkligheten. Lite disktrasor och duschcreme blev inköpen. De övriga affärerna var inte heller någon hit. Jag köpte ingenting! P köpte en bok. Något besvikna åkte vi hem via det vanliga köpcentret, där jag hann köpa blommor innan de stängde. Lärdomen av detta är att jag trvis mycket bättre på mitt vanliga ställe :-)

När jag kom hem i lördags var jag så trött att jag knappt kunde förflytta mig, så i går var det väldigt lugnt. Jag och P flyttade lite på tavlor och ett skåp i lilla rummet, samt hängde upp nya gardiner där. Nu fattas det bara lite fix, sen är jag nöjd med rummet.

Lilla rummet är som ni förstår ett litet rum :-) Det ligger bredvid köket. Från början när huset byggdes 1974, var det ett sovrum. Sedan har det krympt en del. Badrummet har tagit en del av rummet för att bli lite större (innan vi köpte det), kyl och frys har också fått en liten alkov som tar bort ytterligare en bit av rummet (också innan vi köpte huset).

Det blir mycket bättre i badrummet och köket på det här viset. Men rummet är för litet för att vara sovrum. De tidigare ägarna hade som ett litet kontor där. Vi har det som en förlänging av köket, med förvaring och plats för återvinning av papper och tidningar. Vi tog bort dörren så det blir mer öppet. Jag har inte varit nöjd med rummet innan, men nu börjar det kännas bra. Ska ta bilder när det är helt klart.

Oj så långt det blev. Jag önskar er som inte har somnat ännu ett mysig måndagskväll. Glöm inte bort Simon och Thomas kl 20.00.

Kommentarer
Postat av: Malin

Här är det mer vintrigt än nånsin, det vräker ned snö vågrätt, dvs det blåser jättemycket dessutom..

Hade önskat mig väder för sportlovsaktiviteter utomhus men icke sa nicke.



I början av maj sätter vi först ut penséerna häruppe hos mig!



Jag brukar se fam Annorlunda på måndagar kl 20, barnen gillar att fasa sig över att ha 9 syskon.

2009-03-02 @ 17:13:42
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: InneoUte-Malin

Hoppas du blir bättre snart! Vilka våriga blommor! :-)

2009-03-02 @ 17:34:16
URL: http://inneoute.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Via olika bloggar hittar man många tips om snygga saker som finns att köpa på t ex Rusta, men det är sällan det finns i vår butik och finns det så är det inte ens snyggt. Lite besviken brukar jag bli. Men det är tur att man hittar schampo och duschcreme till bättre priser än på Coop och ICA. ;)

Hoppas att morgondagen blir en bättre dag.

2009-03-02 @ 19:10:11
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com/
Postat av: Johanna.B

Va kul att du är med och tävlar! Jag önskar dig lycka till!



Kram

/Johanna

2009-03-02 @ 20:03:34
URL: http://www.johannabillingskog.se
Postat av: Proforma

Här har det också snöat idag men allt är redan borta. Lika gott det! Vi hade en sådan fin dag i lördags så jag var också på väg att köpa penséer, tur att vi inte gjorde det!

Det här med Rusta kan jag hålla med dig om. Jag har Rusta bara 5 minuter hemifrån och ibland när jag ser något lockande i en blogg eller reklambladet så kan jag åka dit ganska omgående men det är inte ogta de har det. Beror säkert på tilldelningen.

Hoppas morgondagen blir lite bättre!

Kram

2009-03-02 @ 22:44:23
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: MissStorm

Nu blev jag nyfiken på lillarummet! Ska bli kul att se hur ni löst det.



2 år utan att testa bastun! Du leder absolut! In med dig i värmen! :)



Kram

MissStorm

2009-03-03 @ 21:14:01
URL: http://missstorm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0