Helgen som gått...

Det blev inget kalas för mig och P i lördags :-(  Jag kände redan på fredagen att jag inte var stark och pigg nog att ha gäster nästa dag. Vi har därför flyttat fram kalaset en tid. Det är tråkigt att det inte blev av, men jag vill orka umgås med mina gäster, inte ligga i sängen och sova.

Helgen har alltså varit väldigt lugn för min del. Vila, städa lite, och umgås med P.

I lördags när jag sov på förmiddagen så behövde P spika upp två spikar i arbetsrummet, som han skulle hänga upp en kalender på. Han vet att jag sover djupt, men han tänkte nog att jag skulle vakna om han börjar spika i den väggen, som ligger nära sovrummet. Men icke... jag sov igenom hela spikandet... snacka om att sova djupt... Han kan spela musik, tappa saker, väsnas på alla sätt och vis. Jag vaknar inte. Men om det kommer ett SMS, då vaknar jag... märkligt :-)

P har varit på Bauhaus och köpt en stege, så nu kan man klättra upp på taket utan att behöva "skutta" den sista biten. Vår gamla stege var för kort. Jag orkade inte följa med, så det blev ingen shopping :-(

Jag har satt kort i två ramar som jag hoppas P ska hänga upp i veckan. Det var kort som jag köpte på IKEA förra veckan.

En kul sak är jag fått mer "gratissaker". På posten kom två handdukar och två mindre, typ tvättlappar samt en skål. Det var för att jag prenumererar på Sköna hem 4 nr. Jag ska dock inte fortsätta med den tidningen, för jag är inte så förtjust i den. FInns så många bättre inredningstidningar, tycker jag.

De här fina handdukarna fick jag. Skålen har fått komma till badrummet där jag har mina örhängen i den.



I lördags blev jag besviken på resultatet i Melodifestivalen. Jag gillar INTE den låten som vann. Det fanns många bra, som Sarah Dawn Finer och Alcazar. Även Måns var bra. Men nej då vinner den, i mitt tycke, hemska låten. Det blir ju inte kul att heja på Sverige nu heller, när man inte tycker om låten. Ja, ja smaken är olika.

Nu ska jag fortsätta att ta det lugnt. I kväll ska jag förstås se på Simon och Tomas. Det bästa med måndagar :-)


Kommentarer
Postat av: Malin

Trist att du inte är så pigg, hoppas du snart känner dig stark o kry igen.



Jag är inte heller speciellt förtjust i vinnar låten, jag gillar låtarna du räknar upp + EMD.



Eurovisionsschlagerfestivalen orkar jag ändå inte se, så många låtar som man aldrig hört förut..Jag brukar se Sveriges framförande men inte så mycket mer.



Kram

2009-03-16 @ 18:24:25
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Så tråkigt att du fick ställa in i helgen.

Vilken fin skål du har dina smycken i.

Nu kollar vi vad Simon och Thomas har för sig i kväll. :)

Ha det gott och sköt om dig.

2009-03-16 @ 19:24:41
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com/
Postat av: Proforma

Klart du ska ha ditt kalas när du orkar, annars är det ingen vits!

Ja... Melodifestivalen gick inte alls som man trodde. Jag är inte heller särskilt förtjust i låten så det ska bli spännande att se hur den gör sig i stora finalen. Vem vet... kanske den vinner! Se bara på Lordi här om året... vem kunde tro det... hehe!

Kram

2009-03-16 @ 22:36:46
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: MO

Oj vad du sover tungt, vad skönt, jag vaknar väldigt lätt o det är jobbigt. Hoppas du är piggare nu. Nej o fy för melodifestivalen, jag strejkar nu, ska inte kolla stora finalen....Fina saker du fått på posten, kram

2009-03-17 @ 14:33:03
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Vad starkt av dig att flytta fram kalaset. Man ska ju vara pigg och fylld av ork om man ska ha gäster.



~Livet i byn

2009-03-17 @ 20:11:16
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Karin

Inte min favoritlåt heller men kanske den har en bra vinstchans i Europa?

2009-03-17 @ 21:44:07
URL: http://hemochliv.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hejsan!

vet du varifrån handdukarna är?

mvh Linda

2011-02-23 @ 20:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0