En vit fredag...

När jag vaknade i morse var det alldeles vitt  ute. Snö igen... :-(  Mina blommor som jag skulle plantera får stå i papperskassen en dag till. Nåja, det verkar inte som de blommor jag planterat tagit någon större skada i alla fall. Lyckligtvis har det mesta vita regnat bort nu, nu ska det bli vår... igen :-)

Det är snart dags för finalen i Let´s dance. Det ska jag se. Men innan dess ville jag bara ge ett litet livstecken.

I onsdags var jag hos läkaren i Göteborg igen. Han kunde bara återigen konstatera att det var ME/CFS som jag har och att det är "bara" att leva med det. Nu blir nästa stora steg att hitta en läkare på vårdcentralen som kan skriva ett intyg baserat på denna utredning. Det intyget ska sedan Försäkringskassan godkänna. Annars måste jag kastas ut och söka jobb. Jag som knappt orkar med mig själv... nej nu ska jag inte tänka på det. Det KAN ju gå bra.

Jag orkade med en affär efter läkaren. Det bidde en vas. Den här:



Jag har sett den i bloggar innan, men inte i verkligheten. Det blev dock kärlek vid första ögonkastet :-) Fick köpa lite rosor också att ha i. Tänk sedan med vitsippor och tussilago... mmmm...

I morgon hoppas jag att kalaset för mig och P som vi ställt in en gång, ska bli av.

Nu väntar Teven.

Ha en riktigt skön vårhelg!

Kommentarer
Postat av: Proforma

Skriver inte läkaren som gav dig diagnosen ut läkarintyg, måste du till en läkare till? Hoppas det inte blir krångel med försäkringskassan, man har ju hört ett och annat. Jag hoppas det verkligen går bra!

Jättefin vas! Har också sett den på bloggar, kommer du ihåg tillverkaren? Jag blev så sugen på en sådan, jag med.

Ha en riktigt skön helg!

Kramar

2009-03-27 @ 20:53:37
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: kristin

hej!! cool vas!! vart har du köpt den? mvh kristin

2009-03-27 @ 21:38:46
URL: http://bygganytt.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Men så jobbigt för dig! Jag var googlade å kollade upp vad ME/CFS är för något å det verkar ju inte va något trevligt alls! Hua, jag lider med dig!! Jag hoppas verkligen att du får rätt hjälp å slipper tjafs med försäkringskassan. Undrar oxå jag varför den diagnosiserande läkaren inte skriver ut läkarintyg?!!??

Vasen är ju riktigt läcker! Jag har oxå varit sugen på den men nu är den slut i "vår" affär...

Skickar dig stor styrkekramar!!

2009-03-28 @ 00:26:17
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Åh vilken läcker vas du har köpt!

Ha en skön lördag!

Kram Rebecka

2009-03-28 @ 10:35:33
URL: http://roomdesign.blogg.se/
Postat av: kristin

hej!! tack för ditt svar. skall kolla på iems..trevlig helg! .0)

2009-03-28 @ 15:26:39
URL: http://bygganytt.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fin vas du köpt! Blommor piggar upp, eller hur?

Ha en jättefin Lördag med kalas och allt!

2009-03-28 @ 18:03:49
Postat av: karola

Jättefin vas, blommor piggar upp eller hur?

Ha en jättefin lördag med kalas och allt!

2009-03-28 @ 18:04:37
URL: http://alltidinredning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0