Utmaning...

För drygt två veckor sedan blev jag utmanad av Karola som har bloggen "Alltidinredning". Nu äntligen har jag sammanställt mina svar. Som här kommer lite "fakta" om mig och mitt hem.

Bästa köpet: vårt kyl/frys som vi köpte när vi flyttade in. Det är snyggt och praktiskt. En nödvändighet att ha fullhöjds- kyl och frys, tycker jag.






Lyxigaste prylen: här finns inga lyxprylar (tyvärr), men det mest lyxiga är min kaffepress från Bodum. Det ger mig gott kaffe varje dag och det är lyxigt. Jag gillar inte espresso, utan tycker om kaffe som inte är beskt.



Mest nöjd med: den var enkel... att vi har två toaletter :-) Det underlättar verkligen att slippa köa. Sedan att liltoan ligger bredvid sovrummet är perfekt, snabbt och bra.



Hälsosammaste maskinen: det blir Bengt, avfuktaren. Perfekt att ha i tvättstugan. Tvätten torkar snabbare och vi slipper fukt i huset.



Minst nöjd med: gästrummet är det rum jag gillar minst. Den blå färgen på väggen ska bli vit. Jag vill ha två likadana sängar och spegeln har jag tjatat på P att hänga upp i över ett år. Men det blir nog fint när det blir klart :-) Det enda rummet som har marint tema.



längtar efter: nya fönster. Våra fönster är dåliga i olika stadier. Ett nytt fönster om året hoppas jag på i alla fall.



Önskar jag hade: en ny tyst ugn. Vår ugn funkar bra, men den låter bedrövligt högt. Länge efter vi stängt av den låter den också. Man får tala väldigt högt vid matbordet...



Om jag kunde trolla: då skulle jag trolla bort lånen på huset. I stället för att betala banken varje månad kunde man lägga det på huset och man behövde inte vara rädd för inte ha råd att bo kvar.



Saknas på min vägg:
vi har väldigt få väggar att hänga upp saker på, tyvärr. Men på en vägg i vardagsrummet ska jag ha en fin fondvägg, snart. :-)

Charmigaste detaljen: en liten tavla som jag köpte i Helsingborg under första året tillsammans med P. Jag tycker den är så gullig. Jag vill se oss som två små nallar som gillar att pussas jämt :-)



Det var mina svar. Om någon vill anta utmaningen och göra den skulle det vara jättekul. Skriv på min blogg och meddela så jag får läsa. Jag är nyfiken :-)








Kommentarer
Postat av: Ingmarie

Jag har inte heller några lyxprylar i köket...inte ens micro!Tror mycket är en vanesak,tror inte du?

Man behöver inte alltid det man tror....Trevligare att ha en Bengt,än att en avfuktare!

Vit färg gör susen!



Kram på dig....

2009-06-17 @ 07:02:24
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Den här utmaningen har jag också gjort! En kul och annorlunda utmaning. Hade gärna lärt mig trollerikonsten, det hade inte varit fel.

Kram

2009-06-17 @ 18:42:46
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Blogg by Maliin Stoor

Ja som sagt det där med lånen... hade varit NICE



Glad/trevlig midsommar



Maliin

2009-06-17 @ 20:02:39
URL: http://www.qreate.se
Postat av: karola

Hejsan, vilken trevlig lista du har, jättekul att du tog dej an utmaningen! Lyxigt att ha 2 toa....det vill jag också ha :)



aloha! snart är det waikiki beach som gäller...

2009-06-17 @ 22:31:44
URL: http://alltidinredning.blogg.se/
Postat av: Malin

Har precis gjort denna utmaning jag med och lägger ut den imorgon. Lite trixigt att komma på vilka saker som skulle nämns tycker jag. Men ack så nyttigt att få fundera över alla bra och mindre bra saker man har hemma!

2009-06-20 @ 19:04:46
URL: http://modern2a.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0