Veronica trivs...

Inte en droppe regn på flera dar... Det stämmer verkligen hos oss. Nu är det nästan så man längtar efter en regnig dag så allt torrt runt om en får liv. Men det är jätteskönt att sitta under markisen på altanen och njuta av fint väder också :-)
P kom med den strålande idéen igår att vi skulle sova i källaren. Och det var en hit. I natt var det svalt och skönt. Härligt!

Veronica är installerad och trivs bra. Hon gör ett mycket bra jobb. Ja, nu syftar jag på vår nya diskmaskin :-) Som vanligt är hon döpt av mig. Veronica med C fick det bli. Disken blir så ren och fin och hon jobbar tyst och metodiskt.



Passande nog har jag beställt hos MILQ en burk till diskmedlet som kom på posten i förra veckan. Grön och fin :-)




I går var jag och kompis L till ett köpcenter och kollade lite. Ett linne och en billig klocka blev inköpen. Men anledningen till resan i första hand, var att jag skulle prova ut nya glasögon.
Det visade sig att jag ser lite sämre på ena ögat och lite bätte på det andra, än tidigare. Närsynt som en bofink :-) Jag fick också veta att jag har bra ögonmuskler. Kul att ha bra muskler någonstans :-)

Om ca två veckor kan jag hämta ut mina två par (tog två så man kan förändra sig lite). Det ena paret behövde jag bara betala glasen för. Linser ska jag få också. Har haft linser i fyra år, men använder det inte så ofta. Ska försöka bli bättre på det. Jag köpte också en kul grej som var en nyhet för mig. Solglasögon som man sätter utanpå sina vanliga. Inte vanliga clip-on utan hela glasögon. De kallas visst fit-over Jag skrattade mycket i början för det såg så kul ut. Men det var jätteskönt att ha dem i solen när jag körde hem. En bra idé. Mycket enklare än clip-on och så enkelt att ta på och av.

Nu är det dags att få P att sätta igång grillen. Jag är hungrig :-)

Glöm inte att tävla!
 

Kommentarer
Postat av: FURNISH.etc

Så härligt med ny diskmaskin! Diskmedelsburken är så fin! Och grön också, min favoritfärg för tillfället.



Tack för dina ord på min blogg, värmer! Kram

2009-07-05 @ 13:46:05
URL: http://furnish.blogg.se/
Postat av: Malin

Läcker burk! Funderar på att kanske köpa hem dessa till min butik... får se. Kram

2009-07-05 @ 23:51:19
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Skönt att Veronica trivs hos er :)

Jag har haft linser sedan jag var 18 men fick sluta för ett par år sedan då jag fick problem med mina ögon. Har inget med linser att göra dock. Jag trivs inte alls i glasögon men vad gör man...

Solglasögonen verkar intressanta, dom ska jag kolla upp.

Kram

2009-07-06 @ 01:08:16
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Malin

Skönt med en fungerande diskmaskin! Av erfarenhet så vet jag att det inte är någon hit att vara utan, iallafall inte när man är van att maskinen gör jobbet.



Jag har precis fått veta att jag är närsynt och har brytningsfel och att det är dags för mig att ge mig in i glasögondjungeln. Tog testet på Synsam men där skulle de ha ca 2000 kr bara för glasen. Sen tillkom priset för bågarna. Har sett andra ställen med betydligt längre pris där glasen ingår. Kan inte låta bli att känna mig skeptisk över att man kan få både bågar och glas för under 1000-lappen när Synsam ska ha 2000 kr för glasen. Har du någon erfarenhet av detta?

2009-07-06 @ 09:19:26
URL: http://modern2a.blogspot.com
Postat av: mio

haha, jag fattade inte först att burken var till för maskindiskmedel! Tyckte det verkade lite onödigt att stoppa ner esflaskan i den.. Bara för att jag inte har någon diskmaskin.. :0)

2009-07-06 @ 13:17:15
URL: http://mmio.blogg.se/
Postat av: madde

härlig färg

2009-07-06 @ 13:24:47
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/
Postat av: MissStorm

Tjusig burk! Veronica förtjänar sånt fint sällskap när hon jobbar på så bra.



Kram

MissStorm

2009-07-06 @ 21:20:12
URL: http://missstorm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0