Äntligen regn...

Nu har det äntligen kommit lite regn, inte så mycket, men det känns bra. Luften är lättare att andas, pollen minskar, brandrisken minskar och det blir svalare inomhus. Sedan vill jag förstås har sol igen om någon dag :-)

Jag borde egentligen städa men har fastnat framför datorn...
Jag har haft bärbar dator i några år. Men nästan aldrig använt den som bärbar. Har tyckt att det var så jobbigt att koppla bort tangentbord och skärm. Sen ställa om alla inställningar till trådlöst nätverk mm mm.

Men när värmen kom, och P fick mig att inse fördelen med att sitta ute och ha med sig datorn, så vände det. Nu har jag inte varit "uppkopplad" till skärm osv på två veckor. Datorn följer med mig. Därför är den nu i köket. Jag har knappt varit i arbetsrummet de senaste veckorna.

 Det känns bra att vara mobil :-) Och ännu bättre är det att Melker har kommit.
- Åh nej, inte en ny grej till med namn, tänker ni väl nu... :-)
Men så är det. Melker kom i förrgår han var eftertraktad :-)
I lördags beställde P honom till mig, utan att jag visste om det. Vad är då Melker? Jo en ny bärbar dator!!!

Min nuvarande dator har nämligen blivit tröttare och tröttare (värre än Matte) och orkar mindre och mindre. Den krånglar ofta. Nu börjar även hårdvarufel att dyka upp. P blev rädd att han inte skulle få ha sin dator i fred, så han beställde en till mig. Först blev jag lite besviken, för jag hade velat vara med och bestämma. En rosa dator hade inte varit fel. Men när han förklarade fördelarna med Melker så gick det över. Det är viktigare med bra prestanda på en dator, än utseendet.
Jag döpte honom till Melker och för en gångs skull var det ok med P att jag döpte honom. Den måste heta något i nätverket :-)

Än så länge har jag inte använt Melker, P håller på att anpassa den till mig. Men det ska bli så kul att ha en snabbare dator som inte stänger av sig och inte hakar upp sig jämt.



För någon vecka sedan köpte skickade jag efter två saker från Malin som har butiken Carlsson Interiör och Design. Det är en butik jag verkligen kan rekomendera. Snabbt och bra kom mina saker.

Dörrmattan ligger redan på plats och har fått lite gräs på sig :-) Jag gillar färgen och mönstret.



Jag som inte är någon hästperson, blev ändå förtjust i denna betonghäst så fort jag fick se den. Nu står den i vardagsrummet och jag gillar mycket!!!



Måste bara tillägga att jag har en "elak" vän... Vännen L är i Malmö på semester denna vecka, och jag är väldigt avundsjuk. Tänk att få handla på ILVA och alla andra inredningsbutiker som finns i närheten. Detta vet L, som själv inte är särkilt intresserad av inredningssaker. I går skickar hon SMS och berättar att hon varit i Köpenhamn och kollat i inredningsbutiker... Gissa om jag blev avundsjuk .... :-) Hon vet hur man retas bäst... :-) Vi har ju kännt varann i över 30 år.

Nu blir väl jag tvungen att gå på hundutställning eller nåt för att reta henne... Hämnden är ljuv :-)

Ha det skönt i regnet!

Kommentarer
Postat av: Blogg by Maliin Stoor

Melker =)

Kul med ett "arbetsnamn" det gillar jag skartp!!!



Fin matta och häst, själv är jag helt såld på hästar och betong så vilken höjdar kombination!



Må gott i regnet själv



Maliin

2009-07-09 @ 17:49:14
URL: http://www.qreate.se
Postat av: Bokmalen

Det är ju super med bärbar dator å en ny som är snabb är ju såååå mycket roligare!! ;)

Fina saker du beställt!!

Jag ser fram emot vår resa i sommar å tänker försöka få sambon att inse att det är kul att kolla i affärer. Det finns ju inte så många här!! Men det blir väl en förhandlingsfråga!?

Kramen, Maria

2009-07-09 @ 19:42:51
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: InneoUte-Malin

Melker... trodde att ni köpt en liten hund. :-)



En ny dator är alltid tippen. Så skönt med lite fart! Bärbart är svårt beroendeframkallande. :-)



Fina prylar du köpt!

2009-07-09 @ 21:14:05
URL: http://inneoute.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Så lyxigt med egen dator och bärbar dessutom! Fast i och för sig så ser jag denna datorn som jag bloggar vid som min :)

Snygg betonghäst... du vet ju att jag gillar betong.

Regnet behövdes men nu räcker det, nu vill jag ha sol igen. Det blir ju så rackarns kallt också.

Kram

2009-07-10 @ 00:25:54
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Grattis till MELKER!



Ha det!

2009-07-10 @ 11:29:55
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Vi har haft en hel del regn, kanske ska vi dela med oss? Men i dag har det varit en fin dag, lagomt varmt och lagom med sol.



~Livet i byn

2009-07-11 @ 19:47:00
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: House of Jammi - blogg och webshop

Melker låter som ett helt perfekt namn på en dator! Fin häst du har i fönsterkarmen!

2009-07-12 @ 09:09:53
URL: http://houseofjammi.blogg.se/
Postat av: jenny

diggar betong skarpt så den där hästen gillar jag:-)

2009-07-14 @ 15:26:04
URL: http://jennyshus.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0