Kaos och nya gardiner...

Nyårsrevyn presenterar... nej, inte så :-) Rubriken syftar på hur det är hemma hos oss nu. Kaos.

Varje år när julsakerna ska bort och "det vanliga" ska återställas här hemma uppstår kaos. Det brukar ta en vecka innan det har lugnat sig.
Alla dessa julsaker som man ställt fram, pyntat lite här och där, slingor som hängts upp, blomgrupper som köpts, julgran som klätts mm under en månads tid, ska bort. Då blir det kaos här! I år har vi ändå haft mindre pynt är vanligt, men det märks inte nu.

I går var det väldigt bra väder för att fixa utomhus. Vi tog ner slingorna som varit ute och passade på att plantera om blommorna som varit i julgrupperna. Det var ca 5 plusgrader och nästan ingen vind. Perfekt.
Sedan var det Edwins tur (granen alltså för nytillkomna läsare). Han var så fin och hade inte tappat mer är ca 20 barr, så det kändes i hjärtat att ta ut honom, men allting har ett slut. Denna gång klädde P av honom för att jag inte skulle bli allergisk igen. Jag packade ner pyntet i lådor. Det är den enda lådan som är klar. Den med julgranssaker.

Men sen är det ju allt det andra. Gardniner ska tas ner och andra ska hängas upp. Dukar, handdukar, kuddar allt ska bytas. Huset ska storstädas.  Som grädde på moset började vi städa ur några skåp också.... När klockan var 23 och vi knappt kunde se rakt,  beslöt vi för att bryta för dagen.

I dag har vi inte varit hemma mer än några timmar på kvällen, och då var det mat och annat som skulle fixas. Alltså är det kaos här fortfarande. Jag trivs inte med det. Här kommer några bilder på vårt kaos. Känsliga läsare varnas för starka bilder :-)


Här är några av lådorna som förhoppningsvis snart ska vara fyllda med julsaker och stå lugnt och fint i förrådet.




Kuddar och mjukdjur som ska ner i textillådan ihop med dukar och handdukar.




Ser ut som en slarvig loppis, men är saker som ska packas ner. Var kommer allt i från????




Några av slingorna som ska förpackas fint så att man lugnt kan använda dem nästa jul.



Har ni trillat av stolen pga bilderna? :-) Förstår ni nu att jag menar kaos?


Vi har varit hos faster idag. På hemvägen skulle P in på Bauhaus och köpa några små elektriska pryttlar. I brist på annan shopping följde jag med in. Och där fanns ett par snygga gardniner. Det fanns bara ett par kvar. När jag hade tagit dem kom en tjej fram och frågade var jag hittat dem. När jag visade den tomma hyllan blev hon besviken, men önskade mig lycka till med mina gardiner. Där hade jag tur, två minuter senare och jag hade inte fått de som jag ville ha!!

Jag kunde inte vänta, så i kväll har jag och P strykt och kortat dem så vi kunde hänga upp dem. Det är i sovrummet. Jag blev jättenöjd och till och med P sa att de var snygga. Jag fick fråga två gånger för säkerhets skull om han verkligen menade det... :-)

Jag tog en bild på dem när vi mätte, så det visar inte hela fönstret men man ser mönstret. Det är panelgardiner.



Nu är jag supertrött. Om jag orkar imorgon, ska jag åka och kolla lite i min favvoaffär som säljer blommor och inredning. Sedan väntar kaoset... Vila kommer också att behövas i mängd.

Ute blåser det jättemycket och regnar. Skönt att vara inomhus.

Ha en fin vecka!

Kommentarer
Postat av: Proforma

Det där var ingen fara, jag sitter fortfarande upp! När man plockar fram så tar, i alla fall jag lite i sänder men när man ska ställa undan så blir det allt på en gång. Jag är glad att jag inte tar fram allt jag har. Man har ju samlat på sig en del under åren.



Fina gardiner, roligt med lite ljusare nu framåt våren! Då är det bara vårblommorna som fattas då :)

Ha det gott

Kram

2009-01-11 @ 23:45:14
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: MO

Ja du är nog inte ensam o detta kaos vid byte av gardiner o plocka bort alla julsaker, jag hade en sådan dag igår, höll på stor del av dagen o blev klar, skönt. SNygga gardiner, vilken tur du hade, kram

2009-01-12 @ 17:58:56
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Lena

Ja du tänk vilket jobb amn ger sig själv för att få ha det julmysigt..men det är det värt!



God natt!

2009-01-13 @ 00:07:05
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: Åsa

Ja det är roligt att plocka fram julsakerna men

det är oxå himla skönt när man har stökat bort de oxå !

Må så gott :-))

2009-01-13 @ 19:50:43
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/
Postat av: polly

tack för svaret. o så har du sjukt snygga gardinner åså!! =)

2009-02-03 @ 15:06:58
URL: http://polly.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0