Tea for two...

Jag är en kaffedrickare. Men ibland slinker det ner en kopp te.

Nu har jag börjat äta lita annorlunda och undviker socker. Alltså måste jag dricka te utan socker. Och hur smakar det? Enligt mig - varmt,  vått hö. Just det! :-)
För att komma över detta, dricker jag numera te varje dag. Det smakar lite mindre hö nu och mer te... men inte det goda som det gjorde med socker i. Ännu. Blir nog bättre senare.
För att variera mig har jag köpt flera olika smaker av te.

När jag fick se en söt och praktisk telåda i en webbutik blev jag eld och lågor och klickade hem den direkt.
I dag har jag varit och hämtat ut paketet. Telådan var lika fin i verkligheten som på bilden. Den är perfekt att ha olika tepåsar i och så kan jag lätt välja smak, utan att behöva ta fram alla paket. Bra även när man har gäster så att  de kan välja sin favorit.

Här kommer två bilder på telådan:






Jag köpte den hos Mixin.



I dag var det första gången på en vecka som jag lämnade huset. Jag fick min tredje B12 spruta, bara 7 kvar...

Nu väntar Let´s dance.

Jag önskar er alla en riktigt trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Jag dricker oxå mest te. Jag kör med Rött te eller Roibos te. Det är lite sött i sig självt så man behöver inget socker. Dessutom innehåller det inget teein och är även gott kallt. Man kan låta det dra länge utan att det blir beskt. Me like!! Jag kör med "löste" och har nu svårt att "gå tillbaka" till tepåsar. ;) Prova, jag tror inte du blir besviken!???

Trevlig helg!!

Kramen, Maria

2009-02-27 @ 20:26:15
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Glömde ju säga att jag gillar te-lådan!! Riktigt fin!! ;)

2009-02-27 @ 20:27:02
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: kerstin

Vilken fin låda. Den gillar jag. :)

Själv dricker jag bara te men sällan pås-te. Jag dricker grönt te och det är jättegott. Har du nån Kahls-butik i närheten av där du bor ska du gå in och köpa "Mareld". Grönt te med hallon och blåbär i. Det är så gott att när man börjat dricka det vill man knappt ha nåt annat. :)

Vad kul att du kommit dig ut en stund.

Ha en fin helg.

2009-02-27 @ 21:13:09
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com
Postat av: MissStorm

Vilken fin låda du köpt. Jag dricker mycket te och alla möjliga sorter så jag kan tänka mig att den där skulle vara praktisk.



Kram

MissStorm

2009-03-01 @ 14:20:03
URL: http://missstorm.blogg.se/
Postat av: Evelina & Henrik

Jette fin te-låda. Mixin hade riktigt fina grejer. Tack för tipset! Mvh Evelina & Henrik

2009-03-01 @ 19:50:45
URL: http://lukastorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0