Tretton nätter före jul...

Ja, istället för Lusselelle 11 nätter före jul alltså :-)

Jag läste precis en 15dygns väderprognos som förutsäger att det ska bli -6 grader och snö här på julafton!!! Hoppas det är sant!!! Det går inte att komma ifrån att julen blir mer julig när det är snö.

I dag har jag vilat och vilat samt fotat lite här hemma.

Här kommer lite bilder:





Här är bilder på kulan som jag köpte i lördags. Den är från Cult design. Grafisk jul. Den hänger i fönstret i vardagsrummet. Jag gillar den jättemycket. P tycker inte om den... :-)



Dessa två små tulpaner fick följa med mig hem igår från Blomsteraffären. Jag satte dem i ett litet glas och tog lite småländsk mossa också. Nu är de i sovrummet så jag kan se dem när jag vilar (om jag har glasögonen på mig).



I sovrummet finns också denna vita stjärna. Det var den jag köpte på Göksäter i höstas. Den lyser fint tycker jag. Jag har inte mycket julpynt i sovrummet. En liten tomte i krukan och två ljusstakar är allt, förutom tulpanerna.



Denna lilla kruka köpte jag i går för endast 15 kr. Den är precis lagom stor för en hyacint. I vardagsrummet finns den.



Slutligen en liten bild från hur det ser ut i "juklappsrummet" i dag. Lite stökigt, men så ska det vara när klapparna packas in. :-)

Nu är det fredagskväll!!! P har kommit hem från jobbet för ca en kvart sedan. Nu ska han laga middag. Jag är hungrig.
Vi ska förhoppningsvis hinna med lite shopping och ett kyrkobesök med Luciakröning denna helg.

Jag önskar er alla en trevlig tredje adventshelg!!!  Stressa inte, njut istället!




Kommentarer
Postat av: Malin

Ni har faktiskt bättre väderprognos än oss. Vår snö har ju slaskat bort o nu lovar de -20-30 grader kallt o ingen snö... :(



Kram

2009-12-11 @ 19:47:46
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Jag har inte vågat kolla hur det ser ut för oss... ;) Vad fina saker du köpt. Gillar kulan. ;)

Hoppas ni får en härlig helg!!!

Kramen, Maria

2009-12-11 @ 20:05:45
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Önskar faktiskt snö på julafton, vad mysigt det hade varit! Jag tror att julstämningen hade blivit 100 %

Fina saker du köpt!

2009-12-13 @ 21:40:09
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: HUSnrNIO

Härligt och uppiggande med små juldekorationer i hemmet. Ha ett trevlig slut på den här dagen.

2009-12-15 @ 19:13:51
URL: http://hilajns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0