1 december...

Julmånaden december har börjat! Almanackans sista blad är frambläddrat. Snart är det jul!!!

Det var länge sedan jag skrev sist. Jag har haft mycket att göra (enl min orkesskala).

Förra onsdagen var jag och min ena moster iväg och julshoppade lite. Vi tittade i affärer och fikade och hade det mysigt. Jag har köpt några julklappar nu och det känns bra.

På torsdagen vilade jag, men när kvällen kom, ville jag gärna åka till "stan" och titta i affärerna som hade kvällsöppet med erbjudande. Jag fick vänta på att P kom hem från jobbet och så övertala honom att vi ville dit :-) Jag orkade nämligen inte köra bil. Han gick med på det :-) Jag köpte bla en löpare från Serholt i grått som det står God Jul på, i vitt. Den har jag spanat in länge.

P påstår att han inte köpte något, men jag såg hur han skyndade sig till bilen och gömde något... :-)

I fredags var det inte kul att vara mig. Jag var så trött, men ville ändå få upp mina julsaker. Det gick inget bra :-( P lovade att fixa upp beslysning över helgen. Men det kändes som ett stort nederlag för mig som alltid har haft färdigpyntat och färdigstädat till advent. Nu blev det inte så. Här är fortfarande inte städat :-( Men P fixade belysning både inne och ute i söndags, så det är klart.

Jag vet egentligen att jag borde vara nöjd med det, och nöjd för att vi bor kvar. Men jag kan inte låta bli att känna mig stressad och misslyckad i alla fall. Mitt motto som jag försöker leva efter är, att vara glad för det man har och kan, i stället för att sörja det man inte har och kan.

I lördags åkte jag och P till faster och hjälpte henne lite med att hänga upp gardiner mm. Vi var också på gravarna och bytte batteri i ljuslyktorna. Ett besök på en REA hann vi med, med lite julklappsinköp också.

På söndag lullade jag runt och mådde inte bra, men fixade lite, lite. I går mådde jag riktigt dåligt, så idag tar jag det hellugnt.

P har gjort en julkalender till mig i år också. Jag får ett paket om dagen!!! Det gillar jag!!!

Vi har en liten utegran i år som vi tog hos faster. Inne har vi en adventsgran som vi tog i Småland. Den står i gillestugan och luktar så gott. Det är mysigt att ha en gran där nere, när man kommer ner för trappan.



Jag har också gjort ett litet arrangemang av saker som jag plockade i skogen på landet, samt en slinga från IKEA. Det står och lyser i shabbyrummet.



Nu ska  jag gå och klämma lite på mina kalenderpaket innan P kommer hem  från jobbet :-)





Kommentarer
Postat av: Malin

Visst känns det plötsligt väldigt nära till jul när man bläddrat fram dec i almanackan?



Julgranen är dösöt, en sån skulle jag vilja ha vid entrén utomhus, men vi har ingen elkontakt på den sidan, du råkar inte veta om det finns små utomhusslingor som går på batteri?

2009-12-01 @ 19:23:18
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: MissStorm

Så otroligt gulligt av P att göra en paketkalender till dig! Och viken fin adventsgran. Vill också ha... :)



Hoppas du mår bättre och kan njuta av adventstiden!

Kram

2009-12-01 @ 20:22:59
URL: http://missstorm.blogg.se/
Postat av: Vännen G

Du bläddrar väl inte för fort i almanackan bara som att riva av en dag för tidigt ;))

2009-12-01 @ 21:42:32
Postat av: Bokmalen

Oj, oj, vad du ligger i trots allt. Hm, det är ju svårt att vila men det är ju oxå sååå nödvändigt. Hoppas att du kan njuta av december. ;) Paketkalender är väl en jättefin sak, skulle gärna få en sån jag med...

Kramen, Maria

2009-12-01 @ 22:01:40
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Det är nog viktigt att ta det lugnt men jag förstår att det måste vara svårt! Man vill ju så mycket och det måste vara tråkigt när du inte orkar.

Kul med paketkalender! Vad får P av dig? :)

Kram

2009-12-02 @ 22:46:10
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Johanna

Mysigt med en egen adventskalender! Kanske man borde fixa till nästa år :)



Ha det gott, kram Johanna

2009-12-03 @ 17:00:36
URL: http://sodralycke.blogspot.com
Postat av: mo

Vad tråkigt att inte orka allt man vill, brukar oxå vilja ha allt klart till första advent o jag hade nog känt likadant om jag inte hade kunnat ha det av någon anledning. Tur att du har P, han verkar både snäll o hjälpsam o omtänksam...o generös med alla paket ;)...Krya på dig vännen, kramar

2009-12-04 @ 12:36:52
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Susanne

Fin gran ;)visst är det jobbigt att inte orka allt man vill,är själv i samma situation,känner att det blir inget större julbak i år.

Krya på dej! det gör jag så gott det går.

2009-12-04 @ 23:42:25
URL: http://sjovillan.blogg.se/
Postat av: HUSnrNIO

Vilket mysigt arr du skapat! Trevlig helg.

2009-12-05 @ 12:41:50
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Hem och Lycka

Vilket fint arrangemang!



kram

2009-12-05 @ 18:27:29
URL: http://hemochlycka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0