Småland del 1...

Nu är jag tillbaka, både på bloggen och på Västkusten. Det blev ett längre blogguppehåll än planerat, men nu ska jag skärpa mig.

Jag tänke skriva lite om hur min vecka varit i stugan.
Förra måndagen fyllde min svåger N år. Praktiskt att han var i stugan då, för då kunde vi fira med honom :-) Lagom till att jag vaknat och duschat (kl 14) bjöds det på tårta. Gott!



I present av oss fick han en vattenkaraff  från Menu.



På kvällen bjöd svärisarna på en god middag.


Nästa dag var det tisdag. Då åkte jag, P samt svärmor till Glasriket. Vi började på Kosta Outlet. Där köpte jag bara en liten kultkub som passar till min changeljusstake. Svärmor köpte diskmedelspump och vas till diskborsten.

Iitala outlet fick ett litet besök också. Jag köpte bara en kivilykta, tyckte de var alldeles för dyra. Jag fick en ljuslykta på köpet också för att jag är medlem i myIitalla.

Fika blev det sedan. Vi hade tur och kunde fika utomhus, precis när vi var klara kom en regnskur. Då gick vi till Kosta glasbruk och tittade på glas. En hel del fint, men det blev inga inköp.

Innan vi åkte vidare var P med i en tävling som IKEA hade utanför (de turnerade i husvagn). Han skulle skruva ihop en pall och bädda en säng på tid. Han lyckades så bra att han vann en solcellslampa. Kul!


Nästa stopp var Design House Stockholm Outlet i Boda. Där fanns mycket fint. Tyvärr är min plånbok inte kompatibel med alla fina saker :-(  Mina inköp blev två dukar/tabletter i filt. Min svärmor köpte snygga muggar till sig och den fina svarta plastkorgen till mig!!! Tack  svärmor! Den ska jag ha tidningar i.





Efter Boda åkte vi till Pukeberg glasbruk.

Där fanns en utställning med glas som de gjort under åren. Mycket intressant, jag kände igen en hel del.







Där köpte jag tre ljuskoppar i glas som ska flyta i vatten och ha värmeljus i sig. Kan nog bli fint till höstens mörka kvällar.


Vi åkte runt i Nybrotrakten och gjorde en riktig nostalgitripp. Ps mamma hade varit där som barn. Hennes farfar och farmor hade bott där. Hon kände igen flera ställen. Kul!

Precis vid stängningsdags kom vi till Orrefors. Jag hann köpa två gröna termosmuggar som jag kan ha och dricka kaffe i, när vi är ute och åker.

Middag på ortens pizzeria blev det sedan. Vi stannade också på ett härligt kafé nära Vetlanda och fikade. När vi kom hem vid 22-tiden var vi trötta, men nöjda med dagen.

Nästa gång ska jag berätta mer om veckan som gått.

Ha en fin tisdagskväll!

Kommentarer
Postat av: Proforma

Se där... ni har hunnit med mycket! Den svängen skulle jag gärna också gjort med hela glasriket... och Design House Stockholm.

Kram

2009-08-11 @ 19:31:56
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: FURNISH.etc

Vilken fullspäckad och rolig semester ni verkar ha haft, häärligt! Plastkorgen är grymt snygg! Kram Emmy

2009-08-11 @ 19:46:56
URL: http://furnish.blogg.se/
Postat av: Karin

Oj så mycket ni hunnit med, låter kul!

2009-08-12 @ 09:39:06
URL: http://hemochliv.blogg.se/
Postat av: Malin

Kul att du är tillbaks. Ibland behöver man lite blogguppehåll för att samla inspiration. Min börs är heller inte kompatibel m allt jag vill köpa... :( Värre blir det när man blir arbetslös.



Vad mycket kul ni gjort!

2009-08-12 @ 19:11:55
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Blogg by Maliin Stoor

Härligt att du är tillbaka!!



Maliin

2009-08-12 @ 21:48:12
URL: http://www.qreate.se
Postat av: Annas inspiration

tackar så mycket!



Du verkar ha haft det toppen,

ha en fortsatt bra dag!



kraaaam

2009-08-13 @ 15:12:36
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: MO

Vad kul att ni kom dit, vi har inte varit där alls i sommar, vill väldigt gärna dit en sväng, men vi får se, det är ju rätt mysigt där under vintertid oxå....



Ja den där pausen blir lätt längre än man tänker sig, kram på dig

2009-08-13 @ 20:30:27
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Välkomment tillbaka, vad kul att du är med igen.



~Livet i byn

2009-08-13 @ 21:32:24
URL: http://livetibyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0