Glasögon och väggord...

Här sitter jag hungrig och bloggar. P håller på att göra kyckling i ugnen. Han hade dock glömt att tina upp den, så det blir lite senare än vanligt. I och för sig så äter vi alltid sen middag, mellan 20 och 21, men idag blir det extra sent. För mig gör det inget eftersom jag sovit länge och kan sova i morgon också.

Jag skrev för ett tag sedan om mina nya glasögon. Här kommer några bilder på dem.






Detta par är lila, men inte lysande lila utan man får titta noga för att se det. Jag gillar hålen på sidorna :-)








De andra är bruna och lite mer diskreta. Jag gillar dem också. Jag ser bra också vilket inte är helt oviktigt :-)



På tisdag ska jag till optikern och kolla linser.

I fredags orkade jag mig ut för första gången i veckan. Det blev inte till stan utan det blev till Göksäter på Orust. Kuddar var högsta prioritet och kuddar blev det :-) Jag köpte två kuddfodral i lila/cerise. De är som ryamattor, "goa" att ta på. När mina gardiner kommit som jag skickat efter från Ellos, och när P har putsat fönstren, ska jag ta fram kuddarna och då blir det nog ett foto eller två. Det är ingen brådska, men jag har lite svårt att vänta :-)

I går åkte P och jag till min faster. Tur att P körde, för jag var så trött. Men det var kul att träffa henne. Jag hade köpt en tröja åt henne och den passade.

I dag har jag alltså sovit länge. Då passade P på att städa i arbetsrummet. Han har tagit bort mitt tangentbord och plattskärm på mitt skrivbord. Nu kör jag bara med min bärbara. Går bra det med. Skönt att vara mobil. :-)  Jag gillar att ha gott om plats på skrivbordet också.

P har tagit hand om min gamla bärbara dator. Nu har han tre datorer och fyra skärmar på sitt skrivbord!!!!! Jag säger bara NÖRD!!!! :-) När jag sitter mittemot kan jag inte se honom för alla skärmar. Jag får skicka meddelande på Skype till honom för han  har hörlurar också... :-) Men jag älskar honom i alla fall :-)

Bra är att han städat på sitt skrivbord och slängt en massa papper. Dåligt är att han lagt en hög med div saker på golvet bredvid. När jag vill röra den hävdar han att jag inte får det för det är på hans sida av rummet... En gång i tiden gick jag med på att dela av rummet och det kommer han ihåg...

Nåja, jag fick P att sätta upp väggordet som jag köpt på Tradera, i dag. Det har legat här nästan en månad och nu ville jag ha upp det. Lyckligtvis har jag en tålmodig man som frixade stilla och lugnt att det kom på plats. Jag hjälpte till med att hålla och hämta saker. Nu sitter det på sin plats ovanför sängen.

Vi har plexiglas ovanför sängen för att jag sitter så ofta upp och sover, och gaveln är inte tillräckligt hög att luta sig emot. I förra sovrummet förstörde jag tapeten bara efter några månander.För att undvika det, har vi satt upp plexiglas och det funkar jättenbra. Bra gick det också att klistra upp väggordet där.
Jag gillar budskapet på väggordet. Vi är noga med att aldrig somna osams och alltid ge varann en godnattpuss.



Nu ska jag se om det närmar sig middag... :-)

Ha en fin vecka!

Kommentarer
Postat av: Proforma - Irene

Ja, nu är du väl mätt och belåten!

Snygga glasögon, fräckt med hålen på skalmarna! Bra med två par också. Jag har endast ett par och det vore en fasa om de gick sönder så dyrt som det är med nya.

Kram Irene

2009-08-16 @ 23:06:19
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Malin

Vad läckert väggord! Snygga glasögon oxå, hade varit kul att se dem på dig ;)



Jag skulle oxå behöva investera i nya, men hjälp så jobbigt det är att prova bågar.



Kram



2009-08-16 @ 23:25:39
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Karin

Fina glasögon du köpt! Oj- vad sent ni äter middag. Väldigt kontinentalt :-)



Ha en bra dag.

2009-08-17 @ 06:46:39
URL: http://hemochliv.blogg.se/
Postat av: Åsa

Ett vackert och klokt väggord !!

2009-08-17 @ 13:18:40
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/
Postat av: Johanna

Så smart med plexiglas vid sängen, det har jag aldrig tänkt på att man kan ha för att skydda tapeten! Vad fint det blev med väggordet, är också sugen på att skaffa ett till vårt sovrum...



Hoppas du får en skön vecka, kram Johanna

2009-08-17 @ 21:41:57
URL: http://sodralycke.blogspot.com
Postat av: MissStorm

Bra att du gillar dina nya glasögon. Jag avskydde alltid att köpa nya. Alltid så ovant att se sig med nya glasögon. Blev aldrig riktigt vänn med mina så den laseroperation jag gjort var helt rätt sak för mig. Lycka till med linserna.



Så snyggt det blev med väggordet! Och en väldigt bra regel att aldrig somna osams.



Kram

2009-08-17 @ 22:36:08
URL: http://missstorm.blogg.se/
Postat av: grynet

hej, vilka fina bilder du lägger ut,(och vad fint du har det hemma) och det är kul att läsa om din semester i småland. Jag var också där med mina föräldrar, avverkade vimmerby, öland och glasriket på tre dagar. Och en hel del skog...

Ha det så bra! Grynet

2009-08-17 @ 22:56:06
Postat av: FURNISH.etc

Vilket charmigt väggord! Gillar det skarpt. Fint budskap också :)

2009-08-18 @ 21:24:26
URL: http://furnish.blogg.se/
Postat av: NetteR

Jätteläckert!

2009-09-12 @ 09:05:15
URL: http://netter.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0