Snart är det påsk, del 3...

Fredag idag! Skönt!

Jag är dock stressad och besviken på mig själv. Det är så mycket som jag borde ha gjort, men som jag inte orkar :-( Ju mer jag stressar upp mig, ju sjukare blir jag, så jag borde försöka låta bli. Men det är så svårt. Jag vill städa och tvätta och fixa, men jag orkar inte :-( P har sagt att jag inte ska bry mig och att han ska hjälpa mig. Men han har så mycket annat att göra. Jag vill ju kunna avlasta honom... Nåja, jag har startat en tvättmaskin och ska skriva påskkort. Det orkar jag och det avskyr P :-)
Helgen ska bli lugn för oss hoppas jag. Vi ska fixa lite och förhoppningsvis kunna njuta av sol.

Nu över till något skojigare. Jag har pyntat lite mer här hemma.

I går hörde jag  P ropa när han kom hem från jobbet och gick på toa.
- Det står en galen kyckling och glor på mig när jag ska kissa....

Det var det här lille söta kycklingen han menade. Den har jag placerat i badrummet på hyllan bakom toastolen:



I dag när jag vaknade och kom till badrummet hade P vänt på den. Jag tror inte att han gillar att bli uttittad när han kissar... :-)


Mina två svarta höns som jag köpte tidigare i år har fått komma ur skåpet och hamnat på TV bänken.



I shabbyrummet ligger en duk på bordet som min mamma broderat. Den kommer jag ihåg från det jag var liten.



Jag har sparat på en massa påskägg som jag fått. De är så söta. Det är något med påskmotiv som får mig att smälta.

Men jag plockade bara upp tre ägg ur lådorna. Ett ska jag ha godis i till eventuella små påskkärringar och påskgubbar som kan ringa på dörren. De andra två får ligga tomma i shabbyrummet. Bara för att jag blir glad när jag ser dem.





I köket har fyra små harar fått flytta in också:



Nu är det nästan redo för påsk. Jag ska sätta fjädrar i en buske på utsidan också. Förhoppningsvis i morgon.


I onsdags var jag hos min faster och passade på att  åka till kyrkogården för att ta bort gravsmyckningen på gravarna och sätta små påskliljor i krukor. Det var skönt att få det lite vårigare. Men oj vad jag blev trött. I går orkade jag inget mer än att sova och se på TV.

Nu ska jag ta fram adressboken och sätta mig och skriva påskkort.

Ha en superfin vårhelg!!!

Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Vad fint du gjort!! Jag skrattar så åt att din P vänt på kycklingen!! ;) Hans kommentar låter precis som något min sambo skulle ha kunnat säga.:)

Jag förstår lite av din frustration att vilja men inte orka fixa saker. Å jag tänker att det är ju "enkla" hemmasaker som ska göras men orken finns inte, eller i mitt fall så gör det för ont. "Alla" runtomkring säger, men det är väl skönt att vila å läsa å se på tv!!? Jo, det är det väl men inte varje dag... då blir man ju less. Åsså är det ju alltid roligare om man kan välja själv å inte "måsta" göra det pga olika anledningar. Å snälla var inte så hård mot dig själv!!

Nu ska jag sluta "surra" å önska dig en riktigt fin helg!!!

StorStyrkeKram, Maria

2009-04-03 @ 15:58:18
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: karola

Så fint och påskligt du har det, kycklingen

på toan e ju bara bäst hihi...



Ha en toppenbra helg!

kram

2009-04-03 @ 18:17:35
URL: http://alltidinredning.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Ha-ha men kycklingen var ju så söt :0) Det är mysigt med att få pynta lite nu till påsk.



~Livet i byn

2009-04-03 @ 19:07:52
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Malin

Stress är farligt, sätt inte så höga krav på dig själv.



Vad påskigt fint du har hemma nu, jag måste också ta fram lite mer påskpynt och göra ett påskinlägg hos mig så jag får lite stämning.

2009-04-03 @ 21:26:58
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Du har ju fått riktigt påskfint där hemma. Här finns än så länge bara påskliljor på bordet. :)

Jag har en likadan duk som du. Arvegods från min farmor.

Ha en fin helg och ta hand om dig.

2009-04-03 @ 22:06:14
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com
Postat av: Proforma

Här var det påskigt och fint! Jag tänkte pynta lite i helgen, blir inte så mycket!

Vet du... lyssna på din kropp och gör bara det som känns okej! Förstår att det är svårt när man vill så mycket och inte orkar, men det blir ju inte bättre som du skriver, utan tvärtom. Tids nog, med hjälpen du får, så kanske du kan orka mer. Mycket handlar ju om att acceptera sin sjukdom och hitta en balans.

Må så gott och en trevlig helg!

Kram

2009-04-03 @ 22:29:05
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: GÅRDSROMANTIK

Men den var ju så oförargerligt söt!



Kika in till mig - jag har en tävling på gång.



Kram Maud

2009-04-04 @ 08:49:40
URL: http://havsviken.blogspot.com
Postat av: Johanna

Vad mysigt du har påskpyntat! Kul idé att pynta på toa :) hehe skrattade gott åt din mans kommentar :)



Hoppas du får en skön helg! Kram Johanna

2009-04-04 @ 10:42:47
URL: http://sodralycke.blogspot.com
Postat av: Malin

Usch, visst är det jobbigt med alla måsten?! Försök att skaka av dig dom och gör bara det som du verkligen vill. Svårt, absolut!



Kram Malin

2009-04-05 @ 23:24:08
URL: http://modern2a.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0