Det grönskar...

Björken på tomten har fått stora gröna musöron, snarare råttöron... Titta!



Är det inte underbart? P får klippa gräsmattan snart också för den börjar bli "långhårig".

Det är fredag eftermiddag. Väldigt skönt.  Jag håller på att städa idag också. Kök och badrum är klart. Nu är det skurning kvar. Det går inte fort, men det går sakta.. :-)

Nu vill jag visa muggarna som jag köpte i Nässjö i helgen.



De rymmer massor av kaffe, så jag behöver inte gå och fylla på så ofta :-)
Märket i botten säger P o  P men jag har aldrig hört talas om det. Är det någon som vet?
De är handmålade. Först ville jag ha rosa med vita prickar för de var verkligen söta. Men sen insåg jag att jag har ju inga andra rosa muggar. Bättre att hålla mig till svart, vitt och lime. Jag är jättenöjd med dem, sköna att dricka ur.

Bokstäver har länge varit inne i inredningen. Jag har tyckt att det varit snyggt, men inte vetat vad jag skulle göra om jag hade några. I lördags hittade jag dock små söta träbokstäver som jag inte kunde stå emot. P var med i affären och jag bad honom leta upp ett A. Det var inte lätt för många köper nog den bokstaven. Men till slut hade han letat upp ett. Under tiden hann jag kolla en hel del i affären... man måste vara smart när man handlar tillsammans med sin uttråkade man :-)

Bokstäverna hamnade på hyllan ovanför vår säng, tillsammans med vårt bröllopsfoto.



Jag har också fotat lyktan som jag köpte på Plantagen för några veckor sedan. Den hänger på altanen. Det ska nog bli en eller två till såna, ev i rosa.



Hoppas det blir många fina kvällar i sommar när man kan sitta ute och mysa med lyktan tänd.

Nu måste jag städa vidare. Vill gärna vara klar när P kommer hem. Det är svårt att skura när någon kliver omkring hela tiden... :-)

Ha en underbar helg!!!!

Kommentarer
Postat av: Livet i byn

Ni har ju nästan sommar, lyllosar!! Här är det någon plusgrad men mulet. Lyktan och muggarn var superfina dom med.



~Livet i byn

2009-04-24 @ 15:55:16
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Malin

Själv har jag varit ute och skottat snö! Alltså jag har skottat bort snö från snöhögarna så att det skall tina fortare.

Ditt inlägg påminner mig också om lyktan jag köpte i onsdags, den ligger kvar i bilen än..



Trevlig helg!!

2009-04-24 @ 19:39:58
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Caroline

Fina koppar och ljuslykta! Ha det bra!

2009-04-26 @ 22:24:16
URL: http://lovdesign.blogg.se/
Postat av: MO

Javisst är det härliga tider, det grönskar mest överallt tycker jag...

Vilken underbar lykta du har köpt, kommer lysa vackert på kvällarna. Tur att ni hittade "rätt" bokstäver, kram

2009-04-27 @ 18:38:10
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: HUSnrNIO

Vilka fina koppar. Älskar prickigt så de där skulle gärna få finnas hemma hos mig. Lyckan är fin och mysig. Jag har en likadan på altanen. Ha en trevlig fortsättning på midsommarhelgen.

2009-06-20 @ 23:11:01
URL: http://hilajns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0