Tisdagstema - höst

I går slog det mig att nu är hösten här på riktigt.

Jag var på väg till min faster som bor ca 6 mil härifrån, in i landet. När jag stannade för att gå in på Plantagen på vägen dit,  kände jag hur kallt det var. Jag brukar inte frysa i första taget för jag är naturligt stoppad (finare ord för tjockis)  :-)  men då frös jag.
När jag såg mig omkring upptäckte jag att de andra hade höstkläder på sig. Där var förklaringen :-) Jag går ju fortfarande klädd som i somras i bara tröjan. I baksätet på bilen låg min tunna sommarjacka. Inte mycket den värmer :-( När jag kom fram till faster var det ännu kallare och träden var gula. Höst!

När hösten kommer vi jag "hösta till" det både ute och inne. Ute vill jag ha pumpor. Därför blev årets första pumpa inköpt igår. Den ska stå på trappan bredvid en vit ljung.

Pumpan får symbolisera min höst och mitt bidrag i veckan tisdagstema.




Kommentarer
Postat av: Proforma

Ja du... nu är hösten här! Fy! Men visst är det skönt när man är naturligt stoppad, samma här. Att sedan ha fel på termostaten också, hjälper till ännu mer! Fast jag fryser allt emellanåt.

2008-09-16 @ 22:08:40
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Bodil

Hejsan!



Visst är det fint med pumpor. Vi har inte höst pyntat ännu men ska snart göra det.

Vi har haft lite kyligare men nu har de lovat värme igen.

Jag packar ner och upp sommarkläderna för vädret vill inte riktigt bestämma sig. Vi hade 30 grader i söndags och idag har det varit 16 grader...



Ha det gott!

Kram Bodil.

2008-09-17 @ 03:23:53
URL: http://www.morsefarm.blogspot.com
Postat av: Emma

Ja Hösten är härlig fast jag har också glömt att "ta på" mej rätt kläder, har fortfarande gått i leggins och undrat varför jag fryser;) Pumpor är härliga, behöver också höstpimpa lite ute!!! Ha det bra, kram emmsan

2008-09-17 @ 15:39:50
URL: http://www.hemochinredning.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0