Några snurriga dagar...

Oj va snurrigt det kan bli i bland.

I tisdags var jag och klippte mig. (P sa att han gladeligen kunde använda trimmern och ge mig en fin 9 mm frisyr, men jag tackade nej...) Det var behövligt för jag hade fått en frisyr som lätt passade in i Dallas på 80-talet och det var inte meningen så... :-)
Jag gillar inte att gå till frisören. Hatar att sitta där instängd i en "plastkappa" åtdragen i halsen. Jag som inte ens vill ha rundhalsade tröjor, känner att jag inte får luft då. Sedan sitter man där halvblind om man inte har linserna på, utlämnad till frisören. Jag är håröm också...
Nu har jag i alla fall hittat en bra frisör som är trevlig och duktig. Innan jag hittade hit har jag varit hos arga frisörer, helgalana frisörer, frisörer som gjort precis som de vill utan att fråga mig, frisörer som inte förstått svenska och därför gjort helt galet, frisörer som har stått och beklagat sig över hela sitt liv för mig, mm.

Nåja, jag blev klippt i en frisyr som jag gillar och var på väg hem. Skulle in och handla lite mat på vägen bara. Plötsligt när jag kom ur affären kände jag att jag mådde dåligt och var yr. Jag körde sakta hem och kom slutligen in i sängen. Allt bara snurrade. Usch! Jag brukar bli yr med jämna mellanrum när jag är trött, men det här var värre än på länge.

Det var min namnsdag också.  Det låg fyra grattiskort i brevlådan och jag hade fått SMS. Kul!
P kom hem tidigare än vanligt och hade köpt rosor till mig. Så gulligt. Han fick leda mig till matbordet och till soffan. P gjorde en jättegod tårta med maränger och citron. Mums! Jag fick sitta alldeles stilla och se på TV för så fort jag rörde mig lite så snurrade allt.



Vi gick och la oss. På natten ökade snurrandet varje gång jag vaknade. När jag gick på toa fick jag hålla i väggarna. När P vaknade i går morgon frågade jag honom om han kunde jobba hemma. Som tur var kunde han det. Han fick leda mig till och från toan. Annars sov jag bara, hela tiden. Vid 17.30 väckte P mig och jag åt rostat bröd. Sedan satt jag vid datorn några timmar. Sedan var det sängen igen.

I dag steg jag upp vid 13-tiden, fortfarande snurrig, men inte alls så farligt som igår. Nu kan jag gå själv. Skönt i morgon ska jag också ta det lugnt. Jag har som vanligt gjort mer än kroppen orkar och så säger den till :-(

Ja det här var tre snurriga dagar i mitt liv :-)


Kommentarer
Postat av: Bodil

Hejsan!



Vad hemskt jobbigt du har det. Fy bubblans att vara yr är ju inte kul.

Tur du hade kärleken hos dig.

Krya på dig.

Vackra rosor och häftigt du gjorde med bilden.

Kram Bodil.

2008-09-11 @ 18:23:40
URL: http://www.morsefarm.blogspot.com
Postat av: Proforma

Usch, vad jobbigt det låter! Hoppas du mår bättre nu.



Svar: Gå och titta på filmen, den var jättebra! Glädje, humor och skön musik.

2008-09-12 @ 10:49:45
URL: http://proforma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0