Solig, skön, städsöndag...

Det har varit ett strålande fint väder idag. På baksidan av huset har vi haft 19 grader. Skönt. P har plockat in utemöblerna och fixat ute. Fåglarna har också fått sin "vinterrestaurang"... redan många besökare har kommit som verkar gilla både solrosfrön och talgbollar. Mysigt att sitta och titta på fåglar.


Hela veckan har jag varit dålig. Förutom shoppingturen med kompis L på tisdagen, har jag nästan inte gjort något. Jag har varit sjuk och svag. Min städning blev inte av. Usch vad jag ogillar att ha det smutsigt omkring mig :-(
I dag kände jag mig dock lite bättre och jag orkade städa! Härlig känsla! Nu är jag helt slut, men det kan jag ta när det är rent hus :-)

Jag flyttade också om lite småsaker, planterade en blomgrupp mm. Här kommer lite bilder:


Första bilden är på min "nya" blomgrupp. Jag hittade en vit kruka i växthuset som jag hade glömt bort. Då flyttade jag över tre blommor som jag redan hade till den, samt en liten blomma som jag köpte igår (jag och P var hos faster i går).
Den fick platsen bredvid den nya IKEA lampan.



Då fick mina ljusstakar som stått där tidigare flytta till TV-bänken. Så här blev det:



Där hamnade också blommorna som jag haft på soffbordet innan.


På soffbordet har jag levade ljus nu som jag njuter av när jag ser på TV. Fatet de står på är av gjutjärn. Det köpte jag också på IKEA i söndags.



På andra sidan av TVn fick mina kivilyktor ta plats, tillsammans med en grön växt som jag hade på köksön innan...



På min gamla sekretär, hade jag en placerat den runda lampan med hål i. Men jag kom på att jag har ju en glaslampa som liknar mina vaser som står där. Lampan fick flytta ihop med sina "släktingar" :-)



Ja, det är en liten bit av vårt bröllopsfoto med på bilden... :-)

Den runda lampan som stått på sekretären fick flytta in i lilla rummet. Då blev det så här:



Och när jag ändå var igång och fotade så blev det ett foto på sovrumsfönstret också :-)



Kuddarna som jag köpte på IKEA har kommit till soffan. Här på bilden ser man den ena (den svart/vita).



Oj, det blev en hel del bilder och en del omflyttande. Men jag är nöjd :-)

P har också ramat in mina tavlor till lilla toan och hängt upp en ny lampskärm i sovrummet.

Bilder från min minimakeover på lill toan kommer i veckan.

Nu väntar sängen.

Kommentarer
Postat av: Proforma

Oj, vad du har grejat och hållit på! Måste vara skönt när krafterna kommer på en och samma dag.

Jag har målat under helgen, trappräcket och ett bord. Kommer att visa det på bloggen framöver.

Ha det gott!

2008-10-19 @ 22:48:22
URL: http://proforma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0