Återblickar... del 1

Eftersom jag är en relativt gammal tant... 41 år, så har jag hunnit bo på den del olika ställen och haft olika inredningssmak. Mer eller mindre god smak... :-)
Jag satt och tittade lite i gamla album och då slog det mig att jag skulle göra serie återblickar om hur jag har bott. Hoppas det kan vara intressant.

Jag har skannat in bilderna så kvalitén är inte den bästa, men man kan se ungefär hur det var.

När jag först flyttade hemifrån var jag 17 år och flyttade till en liten lägenhet som bara var rum och toalett med dusch. Det fanns alltså inget kök eller kokvrå. Men då löser man det på annat sätt...

Här kan ni se hur det såg ut i hallen som också fick fungera som kök till viss del. Där hade jag min "fina" bänkspis och kunde koka och steka så det luktade i hela lägenheten... Eftersom jag gick i gymnasiet då och åt lunch där, blev det inte så mycket lagad mat hemma.



Observera den härliga 70-tals tapeten... :-)

Detta var 1984. Jag bodde i ett trevåningshus i stan där jag pluggade, för det blev för långt att pendla. Min kompis L bodde i samma hus, en våning upp. Hon hade dock kokvrå, vilket jag gärna hade velat ha.

När jag diskade hämtade jag vatten på toan och hade en diskbalja.
Ett kylskåp är ju bra att ha. Min pappa köpte ett gammalt begagnat till mig som också ha en liten frys. Perfekt till glass... Denna stora skapelse stod.... just det bredvid soffan... :-)



Här har jag placerat mig i soffan för att läsa en tidnning :-)
Det känns lite som om jag vore med i Efterlyst, men jag vill ju vara anonym här på bloggen.. .:-)

 
I övrigt var lägenheten möblerad, så jag hade bara min TV och en radio med mig.

Jag trivdes jättebra där. Bodde där i 2 år. Sedan blev den "lägenheten" ihopslagen med lägenheten bredvid.



Det var två härliga fönster och jag som var van vid "skogen" och få människor, hade fullt upp med att kolla på allt som hände så här i stan... :-) Här sitter L i min soffa i påsktider.

På golvet var den brun heltäckningsmatta... kanske inte min favorit... :-) I taket var det en rislampa. Den gilade jag inte! Sedan dess kan jag inte med rislampor alls!



Självklart toarullar vid sängen, eftersom jag alltid var allegisnuvig även då...
På denna bild är det kompisen M som sitter och håller i min kudde som mamma broderade till mig.

Jag hade dukar, blommor och gardiner som jag själv köpt. Gillade att göra det lite personligt.

Ja, det var mitt första boende. En bra första lägenhet, tycker jag.

Fortsättning följer...          

Kommentarer
Postat av: Emma

Åh vad kul läsning och att kunna se lite olika stilar och årtal, ser fram emot fortsättningen!!!=) Ha det bra, kram emmsan

2008-10-06 @ 21:51:27
URL: http://www.hemochinredning.blogspot.com
Postat av: Livet i byn

Vilket roligt inlägg, vi är samålders ser jag och visst känner jag igen mycket av det du visar. Times flies...



~Livet i byn

2008-10-06 @ 22:11:10
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Proforma

Ja, det var en gammal tant, hehe! Vad är jag då!?

Kul serie du har, den ska jag följa.

2008-10-06 @ 22:24:15
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: MissStorm

Vilken bra idé! Kul att se hur smaken förändras.



Kram

MissStorm

2008-10-07 @ 19:04:23
URL: http://missstorm.blogg.se/
Postat av: Vännen G

Nu ljuger du allt, det luktade inte bara i lägenheten utan i hela huset. :)

Inte heller att förglömma hur det kan vara att hyra film..... Tänk på de du. Kram!!

2008-10-08 @ 18:17:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0