Julklappstips...

I dag har jag köpt en julklapp till och jag behövde inte lämna huset... Jag beställde en prenumeration från tidningsbutiken.se. Det vill jag tipsa om. En prenumeration passar de flesta och då varar julklappen länge :-)

Det är också så att flera tidningar har mycket bra priser. Jag passade t ex på att beställa en tidning till mig själv också.. :-)
Det blev 3 nummer av tidningen Residece för bara 49 kr. Det gillar jag :-)
Även Allt i hemmet hade 3 eller 4 nummer billigt. Passa på! ( Jag är inte spronsrad av tidningsbutiken.)

I går köpte jag tre hyacinter i "min" affär för bara 29 kr. Det kanske är i tidigaste laget, men jag brukar köpa i omgångar så att några blommar hela tiden.
De vita hyacinterna tål jag, inte de andra.
Ett tips till allergiker, testa om du tål de vita. De har den svagaste doften.
Jag planterade dem tillsammans i en kruka och kunde inte låta bli att hämta lite julpynt från källaren för att dekorera med... Det är ju jul snart... eller... (skäms lite för tjuvstarten). :-)




I morse var och P i "stan" och lämnade in min bil för rostskyddsbehandling, så nu är jag billös. Även om jag inte ska någonstans så känns det märkligt. Här är inte bussar en särskilt  vanlig syn heller så jag är ganska fast. Men på fredag kommer jag att få hämta hem "lillen" igen. Jag är väldigt fäst vid min bil, pratar med den osv... ja, jag vet larvigt :-)

I går fick jag veta av grannen att det varit inbrott i ett hus här på gatan. Usch! Tråkigt för den drabbade samt lite läskigt att veta att det finns tjuvar så nära. Inte utan att jag lyssnade extra noga efter ljud i går när jag gått och lagt mig. Hoppas tjuvarna åker fast. Vi ska skaffa mer utebelysnig snart också. Det känns tryggare när det är mer upplyst. Nu ska jag vara extra uppmärksam om jag ser något ovanligt också.

Kommentarer
Postat av: MO

Ja det är en jättebra present, funderar på att önska mig det av svärföräldrarna, de brukar fråga vad jag önskar mig o det är alltid svårt, ofta får jag kläder av dem som tyvärr inte alltid faller mig i smaken...

Maken är astmatiker o de vita hyacinterna brukar jag med köpa, fast jag tror han reagerar lite på dem...men en jul utan hyacinter....nej helst inte, kram

2008-11-19 @ 17:59:36
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Lena

Att vara utan bil är jobbigt när man är van att ha den till hands. Olustigt med alla inbrott. Vi kör också med mycket belysning och så har vi hund (en liten fast han kan skälla). Tanken är att skaffa eget larm. Det skrämmer väl iaf om det står på dörren att man har larm och hund...fast larmet dröjer, det är alltid så mycket att göra.

2008-11-19 @ 19:16:25
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: Frida

Vilket superbra julklappstips!

2008-11-19 @ 20:21:36
URL: http://husmusen.blogg.se/
Postat av: Proforma

Det var ett jättebra tips! Det ska jag kolla in!

Visst börjar man känna suget efter jul nu, i alla fall när man läser alla bloggar :)



Hemskt med inbrott. Grannar till oss hade inbrott på natten medan de sov. Nu har det skaffat larm. Det har vi också och vi larmar alltid på natten också, kanske skrämmer det iväg tjuvarna!

2008-11-19 @ 22:55:07
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Minigrisen

Jättebra tips, ska kika in där o se vad som finns. Kanske en hittar en julklapp till mig själv istället;)

2008-11-20 @ 01:14:12
URL: http://minigrisen.blogg.se/
Postat av: Hanneles jul

Jag älskar hyacinter, inte alls för tidigt..

2008-11-20 @ 11:42:20
URL: http://hannelesjul.blogspot.com/
Postat av: Sandra / Vit design

Tack för tipset där ska jag kika in!



Vad roligt att du är med och tävlar, lycka till!

Kram Sandra

2008-11-20 @ 12:47:34
URL: http://vitdesign.se/sandra
Postat av: MissStorm

Jag kommer att önska mig en prenumeration till mig själv! :)



Så fint med hyacinter! Och inte behöver du skämmas. Det är ju inte ditt fel att tomten valt att hälsa på dig redan nu...



Läskigt med inbrott! Särskilt om de drabbade var hemma...



Kram

MissStorm

2008-11-20 @ 20:20:04
URL: http://missstorm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0