Trädgårdsarbete... atjho...

Solen skiner idag och det är ganska varmt här på Västkusten. Det verkade som en bra dag att ge sig ut i trädgården och arbeta lite.
Nu är det så att jag är allerigisk mot pollen av alla de slag och egentligen borde bo på en kal ö långt ut i havet. Men vad man borde och vad man gör är två olika saker. En hel halvtimme klarade jag av i trädgården... Sedan dusch och vila.

Nåja, jag (med min mans hjälp) fick planterat ut en perenn sak som stått i en kruka i två veckor. Har förstås redan glömt namnet :-) men det ska bli gul och tål sol.
Sedan planterade vi några fina blommor som vi fick som en midsommargrupp (men krukan tålde inte regn) i en kruka. De gamla penséerna som stod i krukan blev en fin bukett inne. Jag blev nöjd med resultatet. Om det funkar som jag hoppas ska man kunna se bilder på det här. *Håller tummarna*

Jag fotade också den fina krukan med blommor som vi fick av svärmor och svärfar på midsommar.

Dagens plantering med blommor från midsommar.


En bukett med

Denna fina blomma fick vi av svärmor och svärfar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0