Städa på freda...

Hrmmm... nödrim :-)

Nåja, jag är mitt uppe i veckostädningen. Vanligtvis ska det vara på torsdag, men ibland orkar jag inte då, och igår var jag på möten. Det är inte kul att städa, men jag gillar när det är klart. Hoppas att det blir helt färdigt innan P kommer hem. Det är hans sista dag på jobbet innan semestern och då kan vi ta det lugnt.

Många rengöringsmedel har helt otroligt stark doft. Jag kan inte ens vara inne när någon använder det. Det finns en uppsjö medel för alla olika syften, men jag håller mig till en gammal beprövad sort - såpa.
Nej, jag är inte sponsrad av Grumme... :-) Men jag tycker såpa är bra till det mesta. Tar bort smuts, luktar gott med inte stark doft, billigt, miljövänligt och kan användas i hela huset. Jag häller såpa och vatten i en duschflaska och använder till allt, istället för dyra "specialprodukter". Bara till toastolarna använder jag badrumsrengöring för det känns som det tar bort mer bakterier. (Säkert bara min inbilling).
I dag ska jag testa en ny variant såpa med cironlukt. Jag gillar citronlukt väldigt mycket och hoppas att det är bra även i samband med såpa.


Grumme grönsåpa













Bild lånad från Grumme.se



I hallen har vi en garderobsvägg med glasskjutdörrar. Mycket praktiskt, man slipper se kläder och skor och det är lätt att hålla ordning. Men, det kräver sin putsning. Förra gången jag gjorde rent spelarna lyckades jag få för mycket vatten eller såpa, eller så var det fel på trasan som jag använde. Allt blev grått!!! En ständig dimma i hallen!! Inte snyggt! Så för att avhjälpa detta har jag idag varit ute i garaget och hämtat Ps skrapa till bilfönstren... Hoppas det blir bättre. Än så länge  ser det ganska bra ut.

Det är också lite kul att ha speglar i hallen. När vi har haft gäster här för första gången har några försökt gå in i spegeln och trott att det varit ett rum där. Andra har sträckt fram handen för att hälsa... på sig själv... och några har sagt när de tittat i spegeln och sett oss, oj inte visste jag att så många skulle komma. De har ju sett dubbelt... Så kul. Jag har skrattat då, är lite retlig av mig :-)

Nu väntar dammsugaren.

Ha en trevlig fredagskäll med mycket mys!




Som uppdatering kan jag nämna att min blå blomma på altan lever ännu... en vecka och två dagar...:-)





 

Kommentarer
Postat av: Proforma

Städa... det är pest och pina men så skönt när det är gjort. Ska faktiskt erkänna att jag haft en fönsterputsare för första gången häromdagen... det var guld värt. Har problem med mina axlar och nacke så jag tänkte kosta på mig detta någon gång emellanåt.

2008-07-12 @ 00:02:54
URL: http://proforma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0