Sommar på riktigt

Äntligen känns det som riktig sommar. Jag går utan skor hela dagarna (utom när vi åker och handlar). Det är varmt, man hör humlor och vattnet i sjön är varmt! Jätteskönt.

Jag är fortfarande kvar i Småland. P s bror med familj har åkt till västkusten en vecka, så det är bara jag och P kvar. (Ps föräldrar har egen stuga på tomten bredvid)

I går kom våra goda vänner hemifrån och hälsade på efter en tur till Astrid Lindgrens värld. Vi satt ute och åt middag när de kom och det var sånt härligt väder. Sedan badade barnen (ungdomarna) och hunden. Vi andra nöjde oss med att gå i till knäna i vattnet. (Men jag måste tillägga att jag badade på riktigt tidigare på dagen i går.) Sedan hade barnen och P vattenkrig... så blöta de var... och då hade de fortstås bytt om från badkläder...

Hunden är väldigt snäll och väluppfostrad. Hon var ute hela tiden tills det var dags att sova. Då fick hon sova inne i stora rummet, med dörrarna stängda till smårummen. Sedan har P dammsugit i kväll och det verkar som jag bara blev lite allergisk. Bra.

I morse åt vi frukost och sedan åkte jag och min kompis L till Nässjö. "Gubbarna" och barnen var kvar hemma och spelade kubb. L hittade en hel del snygga kläder på REA. Kul. Jag köpte två toppar på REA. Sedan hittade jag en Bruka skål som det står ÄGG på och ett salt och ett pepparkar i samma stil från Bruka också. Endast 69 kr totalt.! Jag kan inte ta bilder och lägga upp idag, för nu har vi kopplat upp oss på den vanliga telefonlinjen med slött modem... Bättre än inget i alla fall :-)

När vi kom hem från "stan" badade vi igen, jag, P, barnen och hunden. Bäst som vi låg i vattnet började det bli ännu mer blött... uppifrån... Det öste ner regn och åskan kom också. Vi fick kliva ur plurret och fika i stället. Sedan har det spelats kubb, lästs serietidningar, badats (barnen och P) samt ätits middag. För en timma sedan ungeför åkte vännerna hem. Nu känns det lite tomt.

Jag var inne i Nässjö i fredags också och köpte en vit Margrethe skål på REA på Åhlens och en kökshandduk med svampmotiv som jag nog ska göra om till tygtavla.
En tur till Rusta blev det också. Där köpte jag (till min svågers stora förskräckelse) en cerise plastskål och ett kakfat i samma färg. Allt i plast. Det ska jag ha här i stugan.

Nu ska jag (mycket långsamt) kolla lite bloggar innan jag går och lägger mig. Frisk luft kan vara mycket tröttande...

Kommentarer
Postat av: Proforma

Det låter som om ni har en riktigt skön och avkopplande semester, sol, bad, goda vänner. Kan man önska sig mer?

Jag har börjat jobba idag och det var ingen hit, kan jag säga men det måste ju gå! Fortsatt trevlig sommar!

2008-07-28 @ 23:14:19
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Emma

Låter som om ni har det alldeles underbart, sommarn är väl härlig!!!=) Ha det bra i sommarvärmen, kramar emmsan

2008-07-29 @ 14:32:31
URL: http://www.hemochinredning.blogspot.com
Postat av: MissStorm

Alltid trevligt med REA! Vet inte vilket som är bäst, rea eller det soliga vädret... :) Jag gillar också skålarna från Bruka.



Kram

MissStorm

2008-07-29 @ 17:29:51
URL: http://missstorm.blogg.se/
Postat av: Hem och Lyckas Mia

Låter härligt och rea! kram

2008-07-31 @ 11:46:46
URL: http://hemochlycka.blogspot.com
Postat av: Sandra

Åh håller med att det är så härligt att det är sommar! Kram Sandra

2008-08-01 @ 11:32:08
URL: http://tjohalia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0