Minisemester del 2

Älmhult by night... eller ja, kväll :-) Nu sitter jag på hotellrummet med regnet strilande utanför rutan. Mysigt "vara på hotellrummet och mysa väder". Jag har investerat i en skvallertidning och ska snart kasta mig över all viktig information om vem som skiljer sig från vem och vilka som kan kanske, eventuellt, möjligen kan vara lite, lite gravida...:-) Härligt med svaller!

Jag är inte särskilt förtjust i skog... just det skog! Hela min barndom och uppväxt bodde jag "i skogen" men lärde mig aldrig att gilla det. Det ska vara öppna ytor eller kust för att jag ska trivas. Därför var det en skön omväxling idag när vi åkte till Kristianstad att få se öppna fält och vacker utsikt, särskilt efter en massa mil med vägar inne i skogen. Så vackert det var!

Utsikt i Skåne


Vädret var inte helt på min sida på denna bild. Men när vi var i Kristianstad var det fint väder hela tiden.

Vi åkte först till Prästbostället och kollade på fina saker (jag kollade, P stod utanför och fotade humlor...). Där fanns mycket fint. Särskilt Green Gates snygga muggar. Men det stannade vid att titta. Allt jag köpte där var en blompinne.
 




Väl inne i Kristianstad gick vi och kollade i en massa affärer. Det blev inte mycket som följde med hem där heller. Två fina underlägg som jag ska ha som duk hittade jag dock på Borett. Vilken bra affär, mycket som var i min smak.

Underlägg inkpöpta på Borett


En CD med Rod Stewart blev det också, 70% rabatt. Kanske något att ha i bilen på väg hem i morgon...

Efter en god fika, åkte vi till där som varit P7 tidigare och kollade där P varit på repmånad.

Tillbaka i Älmhult var vi på IKEAs museum. En guidad tur på en dryg timma. Mycket intressant och roligt. Hon som guidade var väldigt duktig. Vi fick reda på en massa fakta och fick se möbler från olika tidsperioder. Jag tog inte med kameran dit, för jag trodde det skulle vara fotoförbud, men det var det inte.

Nu har vi ätit en god middag och på schemat står alltså vila och mys. Jag är mycket trött.

I morgon blir det hemresa.

Kommentarer
Postat av: Malin

Å k-stad:) Min hemstad. Ja Borett har mycket fint! Kram

2008-07-19 @ 23:16:12
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/
Postat av: Proforma

Det verkar som om dagen varit bra...

Borett verkar vara en affär i min smak också, bara lite långt att åka.

2008-07-19 @ 23:39:09
URL: http://proforma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0