Drar österut

Packat och nästan klart... inte riktigt. I dag är det dags att åka till landet. P har en stuga i Småland ( i närheten av Nässjö) tillsammans med sin bror och mor. Där har han varit alla somrar sedan han föddes. Den har sjötomt och det är bra. Eftersom jag inte är en skogälskare (som jag skrivit om tidigare) tycker jag det är lite kusligt att vara inne i skogen, men det går bra när det är ljust. När det är mörkt vågar jag inte sticka ut huvdet ensam... Jag tycker inte om att vara ensam där heller. Det blir för tyst, då måste radio eller TV på. Lampan måste lysa hela natten när jag sover. Myggen brukar vara väldigt elaka och jag är allergisk mot myggbett.

Det som är roligt med stugan är att få träffa svärföräldrarna och Ps bror med fru och liten son på drygt 2 år.  Det är också mysigt när det är fint väder att sitta vid sjön och njuta. Jag hoppas också hinna med lite shopping... :-)

Det kanske blir lite glest mellan blogginläggen för jag måste låna svärmors mobila bredbandsuppkoppling om jag ska ut på nätet.

Småland - here I come...

Kommentarer
Postat av: Livet i byn

Vad härligt att få åka på semester. Vi har mobiltbredband via Ice.net och det fungerar kanonfint!



~Livet i byn

2008-07-23 @ 14:03:59
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Proforma

En semesterresa till... :)

Får hoppas på varmt och soligt väder så det blir bad i sjön då. Tur att du har någon att hålla i handen när mörkret faller på.

2008-07-23 @ 16:32:22
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Emma

Hoppas ni får det vramt och härligt!!! Ha en mysig semestertripp, kramar emmsan

2008-07-24 @ 00:22:26
URL: http://www.hemochinredning.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0