Edwin har kommit in...

Nu är Edwin inne och klädd... ja, granen alltså för er som inte läste mitt inlägg om graninköpet :-)

Efter en lång dag med städning och åter städning kom granen in efter kl 21.00. Vi ska ha gäster i morgon och vill gärna ha granen inne då. Plus att det är mysigt att njuta lite av granen innan jul. P har förut varit väldigt sträng på att man inte får ta in granen innan kvällen före julafton, men han gick med på det :-) kvinnlig list... :-)

P sätter i ljus med hjälp av mig och han hänger i glittret, resten pyntar jag. Som vanligt är det rött som gäller. Mattan under granen är över 40 år gammal. Den har min mamma broderat.

Nyheten för i år är ett paket under granen... jo vi brukar ha paket annars också :-) Men det här är inget vanligt paket, utan en vattenbehållare. Det blir lättare att vattna granen då. Man häller vatten i paketet och en slang leder till julgransfoten. Hoppas att det funkar bra. Behållaren rymmer ca 8 liter så det räcker ju ett tag. Nu är det bara att hoppas på att Edwin mår bra och dricker mycket :-)





Bilderna är inte bra, men jag är trött och orkar inte ta nya.

P har varit duktig och städat sin del av arbetsrummet i dag, helt otroligt... man kan se honom nu :-)

Han har också torkat av våra köksluckor. Nu är det städat och klart här. Julen kan komma!

Nu är det dags för sängen för mig. Vi får ju gäster i morgon och jag vill gärna vara vaken då... :-)

God natt!

Kommentarer
Postat av: Proforma

En sådan fin gran, så jämn! Den har du valt med omsorg! Snyggt klädd också!

Vi tog in vår gran idag men jag orkade inte klä den, ska göra det imorgon.

Smart paket du har under granen!

Natti...

2008-12-21 @ 00:36:56
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Lena

Vilken vacker julgran!



ha en skön 4:e advent!

2008-12-21 @ 12:27:01
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: Proforma

Har aldrig funderat på att ge granen ett namn. Kul idé, får se om jag kommer på något passande... hihi!

Ha en bra dag!

2008-12-21 @ 12:27:20
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: C

Fiiin gran! Var har ni hittat den där vattenbehållaren? En sån måste jag ha! God Jul! / C

2008-12-21 @ 17:48:28
Postat av: Malin

Mycket smakfullt pyntad äkta (avis)julgran. Visst blir det först riktigt juligt när man pyntat granen!?

2008-12-21 @ 19:57:20
URL: http://malkins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0