Dan före dan före dan före dopparedan...

Nu är julen nära... snön ligger vit på taken... eller det sista var nog inte riktigt rätt... :-) Det regnar och blåser för fullt ute, men jag har ändå en riktig julkänsla. Så länge inte utegranen beger sig till grannen är jag glad :-)

I dag har vi tjuvstartat julen lite. Min ena moster och hennes man kom hit på middag.
P hade lagat supergod potatisgratäng och fläskfilé och gjort en kladdkaka till kaffet. Gott!
Efter kaffet hade vi julklappsöppning i liten skala. Jag fick pengar. Bra, ska köpa något kul på mellandagsrean :-)
Vi fick en fin blomma av dem också:



I natt sov jag inte mycket :-(  Jag hade glömt bort att jag är ju allergisk mot granar om jag tar på dem... Självklart tog jag i granen när jag klädde honom (Edwin). När jag hade lagt mig för att sova började det klia överallt. Först försökte jag ignorera det, men när läpparna började svullna blev jag rädd. Jag fick stå upp och ta en kortisondos. Sen vågade jag inte lägga mig ifall jag skulle blir sämre och halsen skulle svullna igen. Jag fick sitta i några timmar vid datorn och försöka hålla ögonen öppna. Det slutade tack och lov att klia efter en stund och jag behövde inte åka till sjukhuset. Alltid något.

Nu i kväll har jag fotat lite här i vårt "Juliga" hus.

Först en bild på min gamla tomte. Den fick jag i julklapp när jag var fem år och har följt med mig sedan. Ja, den är 36 år alltså.  Lite sliten, men ändå kär.



Sedan måste jag ju visa min kompis G att mina 9,90  tomtar från Ellos är uppe i år igen. De är cirka 30 år gamla, men still going strong.. Ja, de är köpta på Ellos för 9,90 kr medan jag bodde hemma. :-) G kollar varje år så att de finns kvar när hon kommer på besök :-) Här G... de är här!!! :-)



Sedan följer lite blandade bilder från i kväll:























Oj, det blev några bilder :-)

Nu ska jag försöka sova utan klåda, har inte klappat Edwin alls idag... :-)

P är ledig i morgon så vi ska åka till faster med julklappar och sedan köpa julmat. Ingen stress, alla klapparna är klara och P är klar med det mesta av maten som ska förberedas. Skönt!!

Sov gott!




Kommentarer
Postat av: Proforma

Jaså... Albin säger du... hmm! Jag som tycker den ser ut som en flicka... hihi!

Det är helt otroligt så allergisk du är! Men du klarar av att ha granen inne i alla fall, det är ju tur!

Det var en del tomtar du visade upp. Jag ska också göra ett inlägg om mina tomtar någon dag. Har fotat för fullt idag!Ha det gott och du... låt bli granen!

2008-12-21 @ 23:50:41
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Haha, det är helt otroligt men tomtarna för 9,90 från Ellos....dom har jag med. Dom har hängt med i en himla massa år. ;)

Så otäckt att vara allergisk på det viset. Jag har en dotter som är allergisk men det kliar "bara" i ögonen och så snorar hon.

Ha en riktigt fin jul.

2008-12-22 @ 00:48:53
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com/
Postat av: Malin

Oj är du också så allergisk, att du vågar ha gran!

Jättehärliga inspirerande julfoton!



Jag ville kika in för att önska dig en riktigt GOD JUL, för nu tar jag bloggpaus några dagar!



GOD JUL!

2008-12-22 @ 18:52:21
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Lena

Vilka härliga bilder! :) Vad kul att ha kvar den där gamla tomten som du fick när du var fem år! Jag har också några gamla grejer kvar och de betyder en hel del att få ha dem!



Ha en skön kväll i ditt juliga fina hem :) Kram på dig!

2008-12-22 @ 21:59:30
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: Kikan

God Jul önskar jag dig! Hoppas att du får en mysig helg. Vilka juliga bilder. Och gällande granen har jag nog oxå blivit lite allergisk. Har aldrig varit det förut men nu kliar det på händerna så fort jag tar i den...hm... Stor kram från Kikan

2008-12-24 @ 10:04:44
URL: http://hemmahoskikan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0