Kräftpremiär och shopping

Så sitter jag åter här och "saktsurfar" dvs på telefonmodemet. Det går saaaakta. Jag har hur många blogginlägg som helst att läsa, men hinner bara några om dagen. Nu längtar jag hem till bredbandet... :-)

I går var det dagen K för min man, hans bror och föräldrar. K som i kräftpremiär! Innan jag träffade P visste jag knappt hur man fiskade kräftor, men nu är det en viktig dag. P lägger alltid sin semester så han får vara med på kräftpremiären...

Klockan 17 var det dags att ge sig ut med nybetade burar i båten för att lägga ut dem. I år var det P och hans bror samt lille V(snart 3 år). Det var Vs första kräftfiske, men han var jätteduktig. Det var väldigt fint väder. Jag stod på stranden och tittade på, samt matade de nu nästan tama änderna som finns här i sjön.

Kräftburar i väntan på att få bete i sig.


Efter buriläggningen igår, åt vi en god trerätters middag hos föräldrarna och firade Ps brors födelsedag lite i efterskott.

Strax innan klockan 17...


I morse var vi alla ute vid 6.30 för att se hur kräftlyckan blivit. Ett ganska bra år. Inget rekord, men det räcker gott och väl till morgondagens kräftskiva. Nu ska kräftorna kokas efter ett hemligt, gammalt recept. Då kan jag inte vara inne i det huset som det kokas kräftor i, för jag blir allergisk mot dilldoften. Därför kokas kräftorna i mina svärföräldrars hus och jag håller mig hemma här i denna stugan.

I tisdags var jag och P i Taberg, shoppade lite och fikade på ett kafé uppe på berget. Fin utsikt! Sedan åkte vi till A6 och tillbringade ett par timmar där tillsammans med en hel massa människor. Några små inköp blev det. Vi hann också med IKEA innan vi åkte hem och jag halvsov i soffan.

I dag har vi varit i Nässjö en liten stund. Jag köpte en väska på torgmarknaden.

Bilder från  shoppingen i Taberg och Jönköping kommer när kommit hem till Västkusten och packat upp det. 

Kommentarer
Postat av: Proforma

Vi brukade fiska kräftor förr och jag kommer ihåg att vi hade väldigt roligt. Fast jag tycker bättre om havskräftor. Vi ska faktiskt på kräftskiva imorgon.

Ska bli kul att se fler kort från dig framöver.

Ha det gott!

2008-08-07 @ 20:33:26
URL: http://proforma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0