Fredag i Småland

Fredag igen. Veckorna går så fort. Nu är det bara en vecka kvar på Ps semester...


I dag tar jag det väldigt lungt. Jag är supertrött.

I onsdags åkte vi hem en "kortis" för att vattna blommorna, kolla posten, betala räkningar mm. Vi stannade en liten stund i Jönköping så jag kunde kolla på Iems om det var REA, men det var det inte :-( Inget inköp där, mycket fint dock. Fyndade i stället lite på Hemtex. En cerise tillbringare med lock och två förvaringslådor blev det. Båda med 70% rabatt. Bilder kommer senare. Även idag surfar jag med vanliga telenätet.

I går kom vi tillbaks hit och då blev vi bjudna på middag av Ps föräldrar på Sandsjö. De andra åt "plankor"  med oxfile, fläskfile eller lax. Jag fick en liten specialare pga allergin, entrecote med pommesfrites. Det smakade väldigt bra och det var jättemysigt att sitta ute i sommarkvällen och njuta av utsikten.

Vi har varit inne i stan (Nässjö) idag och handlat inför helgen. Vi får besök av vänner från Göteborg. Varje år i drygt 10 år har P haft en kräftskiva för sina vänner här på landet. I början var det många gäster (före min tid) men gästernas antal har minskat. Nu är det "bara" en familj" kvar. Det passar mig perfekt för jag blir så trött om det är mycket människor. Sedan att det är mycket trevliga gäster som kommer är ju en stor bonus :-) Innan vi handlade mat lyckades jag med mycket övertalning få P att köra till MIO först, så jag kunde kolla lite. Det var REA. Jag tittade en stund. (P tyckte det var lääänge). Inköpen blev fina servettringar i keramik och en gullig liten vit vas. Just det, bilder kommer senare... Efter vi handlat mat åkte vi hem. Jag har sovit och läst, mår inte så bra och har ont i näsan. Hoppas det inte blir bihåleinflammation för det är inte kul :-(

P ska laga en sen middag nu och sedan ska jag vila mer, vill ju vara pigg i morgon när vi får gäster.

Ha en trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Proforma

Ja, fy vad fort semestern går! Man önskar att man kunde få vara ledig flera månader.



Vi har också kräftskiva tillsammans med goda vänner. Det blir 26:e året i år och alla är fortfarande med. Vi har alltid väldigt roligt och det har blivit en tradition som inte går att bryta. Hoppas ni får riktigt trevligt!

2008-08-01 @ 21:32:47
URL: http://proforma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0