Äntligen hemma

Äntligen hemma! Visst känns det ofta så när man kommer hem? Jag är väldigt hemmakär och tycker om att vara hemma. Därför har jag länge önskat att ha dörrmattan som säger just det. Nu har jag köpt en svart! Hos Perlan Living. Den kom i onsdags tillsammans med mina små svarta hus (salt och pepparkar) som jag beställt. Jag är mycket nöjd med alltsammans.

Dörrmatta köpt hos Perlan Living.


I dag har jag och P varit och storhandlat på City Gross. Nu är både kyl och frys fullproppade. Det känns så skönt att ha mycket mat hemma och slippa åka handla små saker varje dag.

Innan vi gick in till Mataffären, fick jag med mig P till den lite mera intressanta affären med hem och hushållssaker. Medan P kollade leksakerna... han tycker det är kul... hittade jag gardiner till vardagsrummet. Jättekul!  I morgon hoppas jag kunna hänga upp dem om jag orkar. (Kommer bilder här på bloggen sedan när de är uppe.)

På Hemtex har jag hittat gardinger som jag vill ha i köket nu i höst. Kollade lite på dem igår. Jag ska försöka hålla mig och vänta tills det blir någon REA där. Bara de inte är slut då :-(

I går var jag hos min faster och hälsade på. På vägen dit gick jag in på Plantagen och köpte två barrväxter. Vi ska slänga våra rosor och plantera barrväxter i rabatten i stället. Det var 50% REA på barrväxterna i går. Men det var inte mycket att välja på. Vi får plantera dessa två och sedan köpa några då och då. Det ska bli skönt och att slippa rosor som behöver mycket omsorg (som de inte får av oss) och inte blommor mycket alls. Barrväxter blir bra och grönt året om.

När vi ändå är på trädgårdsavdelningen kan jag upplysa om, att igår åt vi vår första egenodlade paprika. Den var supergod! Jag har ätit våra körsbärstomater i flera dagar och de är också väldigt goda. Kul att kunna gå ut i växthuset och hämta.

Salt och peppar kar från Perlan Living.

Nu ska jag snart äta en sen middag. Vi kom hem sent från affären och innan allt blev inplockat så blev de ännu senare. P lagar mat för fullt nu. Skönt med egen kock.... (sen att jag får plocka undan är en annan sak)...


Ha en trevlig lördagskväll!


Kommentarer
Postat av: Anna

Den dörrmattan är så snygg, men nu verkar den vara slut mest överallt tyvärr. Du hade tur som hann beställa en! Jag gjorde också en liten beställning från Perlan Living i veckan, men för mig blev det ett vitt litet hus som ska matcha det jag redan har.



Ha en bra lördag kväll du också!

Kram Anna

2008-08-30 @ 21:16:15
URL: http://tomteboanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0